دستورالعمل ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال1400
دستورالعمل ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال1400
ضمن تشکر و قدردانی از تلاش همکاران محترم در امور مربوط به ثبت نام، به پیوست دستورالعمل ثبت نام شماره 58806 مورخ 1400/7/27 سازمان سنجش آموزش کشور ، در خصوص پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱400 دانشگاه تهران، به همراه راهنمای ثبت نام الکترونیکی (غیرحضوری) و کلیه ضمائم مربوط جهت استحضار و دستور اقدام لازم ارسال میگردد.
از آنجا که رعایت دقیق مقررات و دستور العمل ثبت نام دارای اهمیت و حساسیت فراوانی میباشد، خواهشمند است دستورفرمایند کارشناسان ذیربط نسبت به مطالعه دقیق مفاد دستور العمل ثبت نام و راهنمای ثبت نام اقدام نمایند.
بر اساس هماهنگیهای به عمل آمده این مدیریت با مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی و سایر واحدهای مربوط، ثبت نام پذیرفته شدگان از طریق ورود به سامانه reg.ut.ac.ir انجام میپذیرد و پیش بینیهای لازم به منظور ساده سازی مراحل، دستیابی سریع به مقررات و نکات مهم و اطلاع رسانی الکترونیکی در مراحل ثبت نام، برنامه ریزی شده است.
یادآوری نکات مهم:
- دانش آموختگان قطعی سالهای قبل با فرم معدل سازمان سنجش آموزش کشور نمیتوانند ثبت نام نمایند و باید مدرک معتبر (طبق دستورالعمل) ارائه نمایند.
- بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۱ شورای منتخب دانشگاه تشکیل پرونده فیزیکی واخذ مدارک شناسایی (شامل؛ تصویر کارت ملی و شناسنامه و عکس و غیره) به هیچ وجه مجاز نمیباشد.
- مدارک تحصیلی و اصل نامههای اداری اخذ شده باید در فرصت مقتضی در ««زونکن ویژه مدارک ثبت نام»» لازم است نگهداری شود.
- دانشجویان سال آخر و دانشآموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۳۱/۰۶/۱۳۸۶ به بعد فارغ التحصیل شدهاند در صورتی که معدل مدرک کارشناسی آنان کمتر از ۱۲ باشد مجاز به ثبت نام نمیباشند.
- پذیرفته شدگانی که به هنگام ثبت نام فرم گواهی معدل بارگذاری مینمایند، کارشناس پردیس / دانشکده موظف است در سامانه جامع آموزش در قسمت مربوط به پذیرش نهایی در عنوان مربوط به فرم میانگین معدل "دریافت شده" ثبت نماید تا امکان گزارش گیری از سامانه جامع برای اخذ گواهی موقت فراهم شود.
- ثبت نام کارکنان دولت، پرسنل و شاغلین نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه پاسداران انقلا ب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و… باید با ارائه نامه موافقت با ادامه تحصیل بدون قید وشرط وطبق مقررات مربوط انجام شود. اصل نامههای ارائه شده توسط پذیرفته شدگان در رابطه با موارد مختلف (شامل؛ بورسیه، حوزه علمیه، نظام وظیفه، ترخیص از خدمت نظام و…) در فرصت مقتضی اخذ گردد.
-کلیه پذیرفته شدگان مشمول خدمت نظام وظیفه، لازم است در اسرع وقت پس از تأیید نهایی ثبت نام، از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه - قسمت پیشخوان خدمت - گواهی اشتغال به تحصیل - فرم درخواست معافیت تحصیلی برای اخذ معافیت تحصیلی از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام نمایند. لازم به ذکر است فرم درخواست معافیت تحصیلی پس از انجام مراحل فوق به پست الکترونیکی (ایمیل ایشان) ارسال میگردد. ثبت نام دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه در نیمسال بعدی منوط به وصول معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی ناجا می باشد.
- تاییدیه تحصیل مقطع قبلی باید با روش اعلام شده از طریق سامانه استعلام وزارت علوم وتحقیقات و فناوری درخواست و دانشجو موظف به پیگیری تا وصول آن میباشد.
-پس از چاپ کارتهای دانشجویی، مراتب طی نامه رسمی جهت مراجعه نماینده پردیس / دانشکده و تحویل کارتها، اطلاع رسانی خواهد شد.
- لازم است اطلاعات خواسته شده در جدول مغایرت معدل تکمیل و تا تاریخ 1400/8/12 جهت ثبت در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به این اداره کل راسال گردد.
فرم_های_ثبت_نام__کارشناسی_ارشد_1400