آیین معارفه نودانشجویان دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ در تالار خلیج فارس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار شد.
در این مراسم پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ دانشکده، خانم دکتر علوی رییس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی ضمن خیر مقدم به دانشجویان و خانواده‌های آنان نکاتی را در خصوص جایگاه دانشکده به عنوان قطب دانشگاهی آموزش زبان‌ها و ادبیات خارجی، تاریخچه دانشکده، گروه‌های علمی، نظام‌نامه اخلاقی و موارد دیگر بیان کرده و از درگاه خدواند سبحان برای نودانشجویان طلب موفقیت کردند. سپس هیات رییس دانشکده متشکل از دکتر زهرا محمدی(معاون پژوهش و فناوری)، دکتر محمدحسین رمضان کیائی(معاون دانشجویی و فرهنگی )،دکتر اکبر عبداللهی(معاون اداری و مالی )، دکتر مریم سلطان بیاد(مشاور رئیس دانشکده درامور بین‌الملل )، دکتر حسین کرمی(معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ) به همراه دکتر دفریده علوی(رئیس دانشکده) نسبت به معرفی و وظایف شغلی خود با دانشجویان گفتگو کردند. در بخش بعدی مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده شامل: دکتر محمدرضا دوستی زاده(مدیر گروه زبان و ادبیات آلمانی )، دکتر سید رضا دشتستانی(مدیر گروه زبان و ادبیات انگلیسی )،دکتر علی مداینی اول(مدیر گروه زبان و ادبیات روسی )، دکتر مرضیه مهرابی(مدیر گروه زبان و ادبیات فرانسه )، دکتر سید آیت حسینی(مدیر گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی ) و دکتر پردیس پرویزی(مدیر گروه زبان‌ها و ادبیات رومانس )، بر روی صحنه حاضر شده و در خصوص هر گروه اطلاعات مربوط به آن رابیان کردند و اطلاعات تخصصی دیگر را به برگزاری جلسه ویژه هر گروه آموزشی موکول کردند و در پایان مدیران واحدهای دانشکده شامل: مریم دارابی(رئیس اداره خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی )، مهدی اللهیاری(رئیس مرکز خدمات رایانه‌ای)، مژده اصفهانی(رئیس اداره کتابخانه )، مهدی تجلی(مدیر روابط عمومی)، اطلاعات بخش‌های مربوط به خود را با نودانشجویان به اشتراک گذاشتند.
همچنین در این برنامه از دانشجویان رتبه برتر این دانشکده تقدیر به عمل امد و نشان دانشگاه تهران به آنها اهدا شد و پس از برنامه سالن دانشجویان در گروه های ۱۵ نفره توسط همیاران دانشجویی در تور آشنایی با دانشکده شرکت کرده و با بخش‌های مختلف دانشکده آشنا شدند. اجرای این برنامه به عهده دکتر سیدحسن تقوی(مدیر دفتر مشاوره دانشکده) بود که در بخش‌های مختلف برنامه اطلاعاتی در خصوص دفتر مشاوره دانشکده به نودانشجویان ارائه کردند.
در همین خصوص خانم مریم دارابی ریس اداره خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده تعداد دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی سال ۱۴۰۲ این دانشکده را ۲۰۷ نفر اعلام کردند که این دانشجویان در 8 رشته زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فرانسه، زبان و ادبیات آلمانی، زبان و ادبیات روسی، زبان و ادبیات ژاپنی، زبان چینی، زبان و ادبیات اسپانیایی و زبان ایتالیایی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می‌شوند.
گفتنی است مراسم آیین ورود نودنشجویان ۱۴۰۲دانشگاه تهران به صورت متمرکز در صبح روز ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شده و پس از آن دانشجویان دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی به دانشکده انتقال پیدا کرده و بعد از انجام فریضه نماز و صرف ناهار در برنامه‌های دانشکده شناسی شرکت کردند.