در پی تأسیس گروه آموزشی «زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی» دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، دفتر این گروه در روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳با حضوردکتر فریده علوی رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، دکتر سیدآیت حسینی، مدیر گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان این گروه افتتاح شد.
دکتر علوی رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی در هنگام افتتاح دفتر این گروه گفت: «رویکرد ما به مساله آموزش آکادمیک زبان‌ها و ادبیات دنیا، رویکرد توسعه‌ای در دو بعد کمی و کیفی است و راه‌اندازی این گروه ابتدا بحث کیفیتی و ارتقا سطح آموزشی رشته‌های این گروه را در بر می‌گیرد و پس از آن ایجاد رشته‌های آموزشی زبان‌های مرتبط دیگر و همچنین افزدون سایر مقاطع بر اساس ساختار گروه به عنوان بعد کمیتی در نظر گرفته شده است».
دکتر آیت حسینی نخستین مدیر گروه «زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی» در خصوص این گروه گفت: «این گروه با کنار هم قرار گرفتن دو رشته «زبان و ادبیات ژاپنی» و «زبان و ادبیات چینی» تشکیل شد. این گروه همچنین متولی «زبان کره‌ای» نیز که در حال حاضر در قالب زبان دوم ارائه می‌شود خواهد بود». دکتر حسینی از برنامه‌های آتی گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی به راه‌اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته زبان و ادبیات چینی، تأسیس رشته‌های زبان کره‌ای و زبان هندی و راه‌اندازی مقطع دکتری رشته آموزش زبان ژاپنی اشاره کرد.
گفتنی است دفتر گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی در اتاق شماره ۲۲۶طبقه دوم دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران واقع شده است.