تقدیر از دانشگاه تهران به‌عنوان مرکز برتر برگزار کننده آزمون‌های اچ‌اس‌کی، شرکت در نشست سالانه هیأت امنای مؤسسه  کنفسیوس دانشگاه تهران با دانشگاه یون نان چین و شرکت در کنگره جهانی زبان چینی از دستاوردهای مهم هیات دانشگاه تهران متشکل از دکتر الهام امین زاده، معاون بین الملل دانشگاه تهران، دکتر فریده علوی، رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و دکتر حامد وفایی استادیار دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی و مدیر ایرانی موسسه کنفسیوس دانشگاه تهران در آذرماه ۱۴۰۲در شهر پکن کشور چین بود.
در جریان کنگره جهانی زبان چینی که با حضور بیش از سه هزار میهمان خارجی از ۱۰۰ کشور جهان در پایتخت جمهوری خلق چین برگزار شد از دانشگاه تهران به عنوان یکی از مراکز برتر برگزاری آزمون تعیین سطح زبان چینی (HSK) در دنیا، تقدیر شد.
دکتر حامد وفایی، مدیر ایرانی مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران پس از دریافت این لوح تقدیر، ارائه برنامه دقیق و منظم در برگزاری آزمون‌های اچاسکی در طول یکسال، برگزاری آزمون‌های متناسب با استانداردهای تعیین شده از سوی مرکز آزمون در کشور چین و همچنین تعامل مثبت با این مجموعه را از جمله دلایل انتخاب دانشگاه تهران به عنوان یکی از مراکز ممتاز دنیا در زمینه برگزاری آزمون زبان چینی دانستوی با اشاره به قرار داشتن مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران اظهار داشت: بدون شک یکی از علل توفیق مؤسسه کنفسیوس در برنامه‌های آموزشی تعامل مثبت با مجموعه مسئولان و همکاران دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی بوده که باید صمیمانه از همکاری ایشان قدردانی نمائیم. استادیار دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی در خصوص آزمون اچ اس کی گفت: آزمون تعیین سطح زبان چینی بر اساس جدول زمانبندی مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران، در دو حوزه کتبی و شفاهی و شش سطح با هماهنگی و نظارت مستقیم مرکز آزمون در کشور چین به میزبانی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
دکتر ما جیان فی، دبیرکل مرکز آموزش‌های زبان و همکاری‌های کشور چین با اشاره به شعار کنگره جهانی زبان چینی گفت: امروز زبان چینی یکی از زبان های مهم در جهان است و ما با شعار «زبان چینی در خدمت جهان، گشایش افق‌های نو در آینده نو» به بررسی ابعاد مختلف همکاری‌های بین المللی در این زمینه خواهیم پرداخت.
دکتر چیان جیه، معاون وزیر علوم چین با ایراد سخنانی فعالیت‌های انجام شده در راستای گسترش آموزش زبان چینی در جهان را مورد اشاره قرار داد و از تلاش‌های مؤسسات کنفسیوس در کشورهای مختلف در این راستا تقدیر نمود.در این مراسم همچنین وزرای علوم و تحقیقات کشورهای مختلف به ایراد سخنرانی پرداختند.
اعضای هیأت دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران همچنین ضمن حضور در نمایشگاه ملی جدیدترین شیوه‌ها و دستاوردهای آموزش زبان چینی با معتبرترین ناشران چینی فعال در این حوزه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.در جریان این دیدارها همچنین در خصوص ساماندهی تعامل دانشکاه تهران با دانشگاه زبان و فرهنگ پکن در زمینه تدوین، ترجمه و نشر آثار آموزشی تبادل نظر شد.
در جریان این سفر نشست سالانه هیأت امنای مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران با حضور نمایندگان دانشگاه تهران و دانشگاه یون نان جین در پکن نیز برگزار شد. مطابق اساسنامه مؤسسه کنفسیوس اعضای مجموعه هیأت امنای این مرکز، شامل معاونین بین‌ الملل دانشگاه تهران و دانشگاه یون نان، رؤسای ایرانی و چینی مؤسسه، رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، مدیرکل امور بین‌ الملل دانشگاه‌های یون نان و تهران و رؤسای گروه‌های زبان و ادبیات چینی و آموزش زبان چینی دانشگاه یون نان چین هستند.
دکتر الهام امین زاده، معاون بین‌ الملل دانشگاه تهران در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران گفت: با توجه به روابط حسنه ایران و چین و تاکید سران دو کشور بر گسترش و تعمیق چارچوب مشارکت جامع راهبردی، مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران تا کنون به عنوان یک مرکز بین المللی اقدامات مؤثری را به انجام رسانیده است.
در این نشست همچنین دکتر فریده علوی، رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در جریان برکزاری نشست‌های کنگره جهانی زبان چینی در پکن مشخص شد کشورهایی چون جیبوتی بیش از هفتصد زبان آموز چینی دارند که با توجه به حجم روابط ایران و چین و ظرفیت‌های کنونی و آتی این روابط میزان فعلی زبان آموزان به عنوان نیروی متخصص در ایران باید افزایش یابد.
رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران ضمن تقدیر از تلاش‌های مؤسسه کنفسیوس بر لزوم اجرای برنامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات چینی تاکید نمود و خواستار حمایت دانشگاه یون نان و مؤسسه کنفسیوس از این امر شد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش تخصصی علاقه مندان در حوزه‌هایی چون ترجمه حرفه‌ای، ترجمه گردشگری، ترجمه حقوقی و عرصه‌های مشابه خواستار بهره گیری از طرفیت‌های مؤسسه کنفسیوس در این عرصه‌ها شد.
در این نشست همچنین دکتر حامد وفایی، مدیر ایرانی و دکتر لی می، مدیر چینی مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران ضمن ارائه گزارش‌های جداگانه از مخارج مالی و فعالیت‌های این مجموعه برنامه‌های آتی مؤسسه کنفسیوس را برای اعضای هیأت امنا تشریح کردند.
پس از  این پروفسور خو جین مینگ، معاون بین الملل دانشگاه یون نان نیز ضمن تقدیر از تعامل معاونت بین الملل دانشگاه تهران، دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، مؤسسه کنفسیوس و دانشگاه یون نان چین فعالیت‌های این مؤسسه را ستود و بر لزوم تعمیق روابط با دانشگاه تهران تاکید کرد.
وی سفر اخیرش به ایران و دیدار با مسئولان دانشگاه تهران را کاملاً موفقیت آمیز خواند و گفت: پس از تبادل نظر با مسئولان دانشگاه در جریان سفر اخیر، موضوعاتی چون ایجاد مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات چینی در دانشگاه تهران و تقویت آموزش دانشجویان ایران از طریق بهره برداری از ظرفیت‌های مؤسسه کنفسیوس در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تأیید سخنان نمایندگان دانشگاه تهران در این نشست، در خصوص سازو کارهای اجرایی و راهکارهای گسترش تعامل بین دو دانشگاه با هیأت ایرانی به تبادل نظر پرداخت.
پس از بحث و تبادل نظر اعضای هیأت امنا پیرامون مباحث مطروحه از جانب مدیران ایرانی و چینی در خصوص برنامه‌های آتی این مجموعه و انجام رأی گیری این موارد به تصویب اعضا رسید.