سخنرانی پژوهشی ‍«رهیافت‌های نو در آموزش زبان ژاپنی در دنیا» با سخنرانی آقای جون آری‌سوئه از استادان آموزش زبان ژاپنی بنیاد ژاپن، روز دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲در تالار غدیر دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار شد.
آقای جون آری‌سوئه در این سخنرانی ابتدا به مرور فرایند تکوین و تطور نظریه‌های آموزش زبان در دهه‌های اخیر پرداخت و ضمن اشاره به ویژگی‌های روش‌های آموزش زبان ژاپنی مبتنی بر نظریه‌های نوین به برخی از ایرادهای روش‌ها و منابع آموزشی سنتی اشاره کردند. وی همچنین به معرفی برخی کتاب‌ها، منابع آموزشی، وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و ابزارهای جدید آموزش زبان ژاپنی پرداخت و در پایان نیز به کاربردهای هوش مصنوعی و فناوری
GPT در آموزش و یادگیری زبان ژاپنی اشاره کرد.
آقای آری‌سوئه همچنین به عنوان نماینده بنیاد ژاپن، در سالن شورای اصلی دانشکده با خانم دکتر علوی رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، مشاور رئیس در امور بین‌الملل، معاون آموزشی دانشکده و همچنین مدیر گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی دانشکده دیدار و دربارۀ همکاری‌های آتی بنیاد ژاپن با دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران مذاکره کردند.
در پایان، آقای آری‌سوئه مجموعه‌ای از جدیدترین کتاب‌های منتشر شده توسط بنیاد ژاپن در حوزه آموزش زبان ژاپنی را به کتابخانه دانشکده اهدا کرد.