در روز یک‌شنبه 28 آذر ماه ۱۳۹۵ گروه زبان و ادبیات اردو مراسمی با همکاری سفارت هند در تهران، ‌تحت عنوان «نشست ادبی بزرگداشت میرزا اسدالله خان غالب دهلوی شاعر مشهور فارسی و اردو» در تالار غدیر دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، با حضور سفیر محترم کشور هندوستان آقای سائوراب کمار و رایزن محترم فرهنگی سفارت هند آقای دکتر عبدالسمیع و اعضای محترم هیأت علمی گروه زبان و ادبیات اردو، خانم دکتر زیب‌النساء علیخان، خانم دکتر فرزانه اعظم لطفی، خانم دکتر وفا یزدان‌منش و آقای دکتر علی کاووسی نژاد و دانشجویان این گروه از ساعت 10 الی 12 برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از پخش‌آیاتی چند از کلام ا... مجید و سرودهای ملی هند و ایران، ابتدا آقای دکتر علی بیات، مدیر گروه زبان و ادبیات اردو، ضمن خوش آمدگویی به سفیر محترم و رایزن فرهنگی هند و اساتید و دانشجویان گروه، سخنرانی خود را در مورد زندگی و آثار غالب دهلوی ارائه کردند.

سپس سفیر محترم کشور هند، ‌ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی و آشنایی با اساتید و دانشجویان گروه، در مورد جایگاه مهم غالب دهلوی در ادبیات فارسی و اردو در دو خطه ایران و هندوستان سخن به میان آوردند و از این شاعر برجسته را به عنوان یکی از عوامل پیوند فرهنگی بین دو منطقه یاد کردند و اظهار امیدواری نمودند که در آینده با همکاری گروه و سفارت، سمیناری علمی و بین المللی با موضوع غالب دهلوی برگزار شود. پس از سخنرانیِ سفیر، اعضای محترم هیأت علمی گروه، به ترتیب سرکار خانم دکتر فرزانه اعظم لطفی، سرکار خانم دکتر وفا یزدان منش و آقای دکتر علی کاووسی نژاد ضمن ارائه سخنرانی به ابعاد و ویژگی‌های مختلف ادبی و شعر غالب دهلوی پرداختند. در پایان، به تعدادی از دانشجویان فعالِ گروه، از سوی سفارت‌خانه و توسط سفیر محترم هند، هدایایی اهدا گردید.

پس از این برنامه، سفیر محترم و رایزن فرهنگی هند ضمن حضور در اتاق ریاست محترم دانشکده، با جناب آقای دکتر ولی‌پور ملاقات کردند. در این دیدار به گسترش هرچه بیشتر روابط فرهنگی و علمی دانشکده و گروه با هندوستان تأکید شد.