Davoud Borzabadi Farahani

Assistant Professor

Update: 2024-11-15

Davoud Borzabadi Farahani

Faculty of Foreign Languages and Literatures / English Language and Literature

P.H.D dissertations

  1. بررسی میزان ارزیابی دانش آموزشی استادان ایرانی خارجی زبان با تمرکز بر باور ها و عملکرد
    میترا خلیل زاد 2022
  2. " مطالعه موردی تربیت معلم در استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی "
    زهرا علی شاهی 2021
  3. یادگیری تصادفی واژگان از طریق تماشای برنامه‌های زیر‌نویس شده تلویزیونی به زبان دوم: بررسی اثرات متغیرهای مربوط به زبان آموز و واژگان
    مسعود اهرابی فخر 2020
  4. "بررسی مقابله‌ای بازنمایی راهبردهای مؤدبانه در کتب انگلیسی نویسندگان فارسی زبان و انگلیسی زبان"
    عشرت السادات بازارمج حقی 2020
  5. تحليل كلامي مقايسه اي زبان علمي گفتاري و نوشتاري مطالعه استعماره پيامي
    محمدحسین نوروزی 2018
  6. آگاهي از قالب هاي هم نشيني متني: نگاهي دوباره به خواندن و درك مطلب دانشجويان علوم مهندسي
    محمدرضا اسلامی خوزانی 2018
  7. ساخت و اعتبار بخشي كيو ماتريس در تجزيه و تحليل تشخيصي شناختي مجموعه آزمون خواندن و درك مفاهيم
    فاطمه رنجبران 2018
  8. نگاهي بر روايي آزمون ورودي دانشگاه ها: بررسي ابعاد آزمون و تعميم پذيري نمرات
    حسین کرمی 2018
  9. ارتباط بين سبكهاي يادگيري،رشته تحصيلي و مهارت زباني دانشجويان ايراني
    رضا نجاتی 2018
  10. دستاوردهاي تئوري زبانشناسي نحوي - كاربردي براي تحليل كلام: شواهدي از استعاره تجربي
    یاسر حدیدی 2018
  11. بررسي منتقدانه برداشت مدرسين انگليسي از آموزش فرهنگ(مقايسه بين ايران و سودان
    انس الطیب عبدالرحیم محمد 2018

Master Theses

  1. تاثیر رونوشت واجی بر دقت و نگرش زبان‌آموزان ایرانی به تلفظ
    سیدحامد موسوی جهرمی 2023
  2. بررسی دیدگاه معلمان و زبان آموزان در رابطه با بازخورد اصلاحی کلامی همراه با مقایسه ی باورها تدریس عملی معلمان
    پانیذ دارستانی فراهانی 2022
  3. " استفاده زبان آموزان ایرانی از نشانگرهای فراکلامی در مقاله نویسی با زمان (نا) محدود "
    منیره راثی هاشمی 2022
  4. تاثیر افسردگی و حال بد و حال خوب موقت بر روی نحوه ی استفاده ی زبان مادری و زبان خارجی
    سهیل بهداروندی راد 2022
  5. "فقدان یکی از مبانی اصولی در تربیت معلم: سواد دیجیتالی و موانع ادغام فناوری در کلاس های آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی"
    زهرا یحیائی 2022
  6. " عنصر موسیقایی در گلستان سعدی و ترجمه های انگلیسی آن: تحلیلی شاعرانه - زیبایی شناسیک از نوع تطبیقی "
    حمید حیدری 2022
  7. " نقش منابع شناخت معلمان در باور به آموزش زبان به شیوه فعالیت محور "
    بهروز جانی زاده 2022
  8. بررسی نیازهای زبان انگلیسی رشته‌های مهندسی پلیمر و مهندسی شیمی از دیدگاه مدرسین، دانشجویان، فارغ التحصیلان و محیط کار
    محدثه پیری 2021
  9. مطالعه ی اثر رویه های ترجمه ای بر طول متن مقصد از طریق تحلیل اژدهای یخی و ترجمه فارسی آن
    بهروز هوشیاری 2020
  10. موضع نويسنده و درگيري خواننده: مقايسه متون دانشگاهي پژوهشگران انگليسي زبان و غير انگليسي زبان رشته هاي اقتصاد و مهندسي برق
    مهسا حمزه زاده 2018
  11. تحليل و بررسي ترجمه ي كلمات ضد (اضداد) در قرآن كريم
    سیدجواد دلگشاجورشری 2018
  12. كارآمدي سيستم آموزش الكترونيكي در تدريس مهارت گفتاري به زبان آموزان ايراني: بررسي موردي
    حسین زینلی گریزی 2018
  13. نگاهي دوباره به نشانه‌هاي فراگفتمان در متون آكادميك انگليسي، كردي و فارسي
    یحیی احمدی 2018
  14. رابطه بين خودكارآمدي معلمان نحوه پرسشگري آنها
    بهاره نظمی سنگری 2018
  15. تاثير فقدان بازخورد بازخورد غيرمتمركز و بازخورد فزاينده بر نگارش دستوري صحيح
    مریم جزایری قره باغ 2018
  16. تاثير برونگرايي و درونگرايي بر درستي ساختاري
    سعیده قیطانچی 2018
  17. تاثير استفاده از استراتژيهاي مالمه بر مهارت مكالمه زبان آموزان ايراني زبان ژاپني
    اکرم مختاری پیام 2018
  18. تاثير آموزش اصطلاحات از طريق گروههاي مرتبط و نامرتبط از لحاظ معنايي بر سادگيري اصطلاحات
    خسرو وهابی 2018
  19. همگرايي ديدگاه ها و عملكرد مدرسان غيربومي زبان در تدريس گرامر
    مرتضی نعمت اللهی 2018
  20. مقايسه سطح مهارت درك مطلب دانشجويان دوره كارشناسي زبان ژاپني سال هاي سوم وچهارم
    سونا حسن آبادی 2018
  21. تاثير آموزش تفكر نقادانه بر خواندن و درك مطلب
    ارش میرفتاحی 2018
  22. مقايسه سطح دشواري مهارتهاي خواندن و تاثير توانش زباني
    نگار بدیع الزمان 2018
  23. ارزيابي درك مطلب: رويكردي مولفه اي
    محمدرضا باقری 2018
  24. ابهام زدايي جملات موصولي مبهم در زبان دوم: نقش معنا
    اسکندر صمدی 2018
  25. رابطه بين مولفه هاي زماني و ارزيابي رواني: مورد دانشجويان ايراني سطح پيشرفته انگليسي
    محمدحسین کوهپائی نژاد 2018
  26. رابطه بين خودتعيين گري، انگيزش و پيشرفت تحصيلي دانشجويان ايراني رشته زبان انگليسي
    زهرا حاج حیدری ورنوسفادرانی 2018
  27. بررسي روابط بين خلاقيت، مهارت مديريت زمان و فرسودگي شغلي معلمان زبان انگليسي
    مسعود محمودی شهربابکی 2018
  28. تاثير انواع مختلف بازخورد نگارشي مستقيم بر بهبود دقت گزارش يادگيران سطح متوسط زبان انگليسي
    بهزاد تقی پور 2018
  29. رابطه ي ميان برداشت دانشجويان ايراني زبان خارجي انگليسي از خودمحوري، ميزان خودمحوري آنها و توانمنديشان در زبان انگليسي
    مریم اقلامی اصل 2018
  30. تاثير توقعات،همياري و پيشينه ي تحصيلي والدين بر انگيزش و موفقيت زبان آموزان ايراني در درس زبان انگليسي
    سینا پناهی مرادکندی 2018
  31. عملكردتكليف نگارش استدلالي فراگيران ايراني زبان انگليسي در دوره كارشناسي: نقش زمان برنامه ريزي و ظرفيت فراگيري خويش تنظيمي
    فاطمه فاریابی 2018
  32. رابطه بين راهبردهاي يادگيري زبان با توانش زباني، جنسيت و سبك‌هاي يادگيري بين فراگيران ايراني و افغانستاني زبان انگليسي
    مرتضی افتخاری 2018
  33. نحوه رفع ابهام جملاتي با گروه حرف اضافه مبهم توسط فراگيران زبان دوم
    هادی مقصود 2018
  34. " دو رويكرد در تدريس تلفظ"
    رضا ارش نیا 2018
  35. بررسي رابطه بين توانايي معلمان در تفكر انتقادي و كارآمدي آن ها
    نرگس نوری زاده 2018
  36. بررسي تاثير دشواري موضوع و سطح مهارت زباني زبان اموز بر درستي و رواني نوشتار و تراكم و پيچيدگي واژگان نگارش
    ناهید صادقی 2018
  37. تحليل عاملي تاييدي روايي سازه اي استراتژي هاي آزمون نكارش گراف: نقش پيش زمينه ي تحصيلي
    فاطمه صانعی کاشانی فر 2018
  38. بررسي آموزش عبارتهاي اصطلاحي زبان انگليسي به زبان آموزان ايراني: ارسال پيام متني و استفاده از روش كاغذ و قلم.
    مهناز خسروی 2018
  39. تاثير جزئيات تصاوير بر پيچيدگي دستوري و تنوع كلمات زبان آموزان در محيط غير انگليسي
    جواد محمدی سوادرودباری 2018
  40. روش هاي يادگيري زبان انگليسي توسط زبان آموزان ايراني و تمايل آنها به برقراري ارتباط در كلاس هاي انگليسي به عنوان زبان خارجي
    الهه فرامرزی 2018
  41. تاثير آشنايي با فضاي فرهنگي متون بر درك مطلب و فراگيري تصادفي لغات زبان آموزان سطح متوسط دختر و پسر ايراني
    حمید بوعذار 2018
  42. ديالوگ به سوي آگاهي نقادانه : جستاري در اجراي آموزش نقادانه زبان در يك محيط ايراني
    مسعود اهرابی فخر 2018
  43. حس خود كارآمدي معلم : بررسي فعل و انفعالات (اثرات متقابل، تعاملات) مابين حس خودكارآمدي، تجربه و مدرك تحصيلي معلمان وهمچنين برداشت زبان آموزان از حس خودكارآمدي معلمان
    رامین کردی 2018
  44. مقايسه گفتمان نوشتاري توليد شده در سه نوع فعاليت نوشتاري تلفيقي مختلف
    عادل صالحی 2018
  45. نگرش فراگيران زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي، ديدگاههاي مدرسان زبان انگليسي و شيوه هاي عمل واقعي آنها در زمينۀ تصحيح خطاهاي نوشتاري
    رضا نوروزیان 2018
  46. تاثيرات خواندن گسترده و كنش متقابل آن با انگيزش زبان خارجي بر پاسخ هاي زبان آموزان ايراني به سئوالات درك مطلب موضعي و كلي
    سعید نورزاده قیه قشلاقی 2018
  47. تاثير زمان آماده شدن بر روي صحت بلاغت تراكم و اژگان و پيچيدگي ساختاري مهارت تكلم زبان آموزان
    حامد اعلایی بازکیایی 2018
  48. بررسي رابطه بين عقايد معلمان زبان انگليسي ايراني درباره تدريس واژگان زبان انگليسي و عملكرد آنها
    زهرا اجلی 2018
  49. ارتباط بين توانايي تفكر انتقادي معلمان ايراني و تفكر آنها بر كار خود
    محمد گودرزی 2018
  50. بررسي نقش دانش تخصصي در عملكردافراد در انواع سوالات مختلف توانايي خواندن در محيط هاي آموزشي
    شراره تقی زاده واحد 2018
  51. نقش پس زمينه خانوادگي، نگرش و عزت نفس بر دستاورد زبان انگليسي دانش آموزان و دانشجويان مهاجرافغاني
    ریحانه مصطفی زاده 2018
  52. ارتباط بين سبك هاي يادگيري زبان آموزان و عملكرد آنان در انجام تكليف در مكالمه همزمان از طريق كامپيوتر به لحاظ تراكم و گوناگوني لغوي، پيچيدگي و صحت نحوي و خصيصه هاي كلامي
    محسن هدایتی 2018
  53. عوامل كاهنده انگيزه معلمان زبان انگليسي
    سیده سارا نیک پناه 2018
  54. تاثير تدريس بازنگرشي بر يادگيري زبان آموزان
    زینب الزاملی 2018
  55. بررسي تاثير نرم افزارهاي فراگيري رايانه - محور زبان بر فراخواني و نگهداري ضمني واژگان : وضعيت دانش آموزان ايراني
    فاطمه شعاعی 2018
  56. رابطه بين خود كارآمدي و دانش زباني دانش اموزان ايراني
    حمیدرضا پیری هوجقان 2018
  57. آموزش واژگان زبان دوم به كودكان فارسي زبان از طريق ايجاد ارتباط معنايي
    سارا شریف موسوی 2018
  58. اثر بازخورد بر ساختار و درستي نگارش: مقايسه ميان فراگيران كودك و نوجوان
    سحر السادات حدیقه 2018
  59. تاثير دو زبانگي در يادگيري لغات در زبان انگليسي
    اسیه صیدی 2018
  60. تاثير زبان اول در يادگيري زبان دوم
    فرخ حیدری 2018
  61. ارتباط بين نوع شخصيت ارزياب و روايي ارزيابي
    الهام کرمانی 2018
  62. رابطه درون گرايي و برون گرايي زبان آموزان حد متوسط ايراني و ساختارو محتواي نگارش استدلالي
    فاطمه لایقی باروق 2018
  63. رابطه بين راهبردهاي شناختي و فراشناختي و سن و سطح آموزش: مطالعه دانشجويان انگليسي و غير انگليسي
    سیما خضرلو 2018
  64. ارتباط ميان توانايي درك مطلب زبان ژاپني و بكارگيري استراتژي هاي درك مطلب در زبان آموزان و دانشجويان ايراني
    اسیه صابرمقدم رودسری 2018