در جریان دیدار و گفتگوی دکتر حامد وفایی، عضو هیات علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، با مسئولان دو دانشگاه چینی، گسترش مناسبات دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در حوزه‌های علمی - پژوهشی با این مراکز دانشگاهی کشور چین مورد تاکید قرار گرفت.
وفایی که برای شرکت در دو کنفرانس گفتگوهای تمدنی و کنفرانس جهانی چین شناسی به چین دعوت شده است در دیدار و گفتگو با دوئن پنگ، رئیس دانشگاه زبان و فرهنگ پکن با اشاره به مناسبات گسترده ایران و چین، نقش دانشگاه زبان و فرهنگ در گسترش آموزش زبان چینی را مورد اشاره قرار داد و از علاقه دانشگاه تهران به تعمیق روابط با مراکز علمی کشور چین به ویژه در حوزه آموزش زبان چینی خبر داد.
رئیس دانشگاه زبان و فرهنگ پکن با اشاره به مطالعاتش درباره فرهنگ و ادبیات پارسی، ایران را یکی از تمدن‌های شاخص در مشرق زمین توصیف کرد و از آمادگی این دانشگاه برای گسترش تعامل با دانشکاه تهران سخن گفت.
دکتر وفایی با اشاره به اینکه در حال حاضر دوره مشترک دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و دانشکاه زبان و فرهنگ پکن در مقطع کارشناسی در جریان است، خواستار حمایت از دانشجویان این دوره و راه اندازی دوره مشابه در مقطع کارشناسی ارشد شد که این درخواست با استقبال طرف چینی مواجه شد.
در این دیدار همچنین از رئیس دانشگاه زبان و فرهنگ پکن و هیأتی از استادان این دانشگاه برای سفر به ایران و دیدار از دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران دعوت شد که با استقبال طرف چینی مواجه گشت.
معاون اداره کل همکاری‌های بین المللی دانشگاه تهران همچنین در دیداری دیگر با مسئولان و معاون امور بین الملل دانشگاه خوآدونگ شیفان شانگهای، از آمادگی دانشگاه تهران برای گسترش روابط با این دانشگاه خبر داد.
در این دیدار مسئولان دانشگاه خوآدونگ شیفان شانکهای برای امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه تهران اعلام آمادگی کردند.
دکتر وفایی همچنین در خصوص حمایت دانشگاه خوآدونگ شیفان از آموزش زبان چینی در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشکاه تهران و راه اندازی گرایش ترجمه چینی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تهران با مسئولان این دانشگاه گفتکو کرد.