با توجه به انتشار برخی اخبار جهت‌دار و ناصحیح از سوی منابع نامشخص و غیردانشگاهی در خصوص وقایع روز چهارشنبه چهارم آبان ماه 1401 در پردیس شمالی دانشگاه تهران، نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی به اطلاع می‌رساند:
- در روز چهارشنبه چهارم آبان‌ماه با توجه به تجمع برخی از اعضای سازمان نظام پزشکی در حوالی خیابان شانزدهم در محدوده خیابان کارگر شمالی، فضای پیرامونی پردیس شمالی دانشگاه ملتهب گزارش شد. این در حالی است که از ساعت 8 صبح همین روز کلیه کلاس‌های دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی با آرامش کامل و بر اساس برنامه قبلی در موعد مقرر و با حضور دانشجویان گرامی برگزار شد.
- با این حال پس از آغاز کلاس‌های ساعت 10 در دانشکده، صدای بوق خودروها و شعارهای برخی تجمع کنندگان خارجی از محیط پردیس شمالی و فضای اطراف موجبات نگرانی برخی دانشجویان حاضر در فضای داخل دانشگاه را فراهم آورد. در پی وقوع ناآرامی در فضای خارج دانشگاه و با هدف حفاظت از دانشجویان و محیط داخل پردیس و جداسازی فضای آرام داخل از اغتشاشات و همچنین پیشگیری از ورود افراد ناشناس به محدوده دانشگاه تهران، درِ غربی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی بسته و با صلاحدید و مدیریت مسئولان مربوطه، تردد استادان،‌ کارکنان و دانشجویان محترم از درِ شرقی پردیس امکان پذیر شد. همزمان با مدیریت فضای داخل پردیس شمالی،‌ به دانشجویان و همکاران دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی توصیه شد به دلیل جو ناآرام خارج از دانشگاه، تا آرام‌تر شدن فضا در داخل دانشکده منتظر بمانند و در زمان مناسب از محل خارج شوند.
- در همین حال و در ساعات ظهر برخی از دانشجویان پردیس شمالی در محوطه و فضای باز این پردیس اقدام به تجمع و سردادن شعار کردند که در نتیجه از فضای بیرون دانشکده گاز اشک‌آور به فضای داخل پرتاب شد اما با این حال در حوالی ساعت 14 تجمع دانشجویان داخل پردیس نیز به پایان رسید.
- از حوالی ساعت 15 و با آرام تر شدن فضای خیابان‌های اطراف،‌ دانشجویان حاضر در پردیس شمالی به تدریج و به صورت گروهی از مکان‌های تعیین شده از محدوده دانشگاه خارج شده و در این بین، برخی از استادان گرامی و کارکنان دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی و دانشکده تربیت بدنی برای حفظ بیشتر امنیت دانشجویان، با خودروی شخصی خود دانشجویان را تا خروج از پردیس همراهی نمودند.
- تا حوالی ساعت 17 دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران به طور کامل تخلیه شده و هیچ فردی در محیط داخل آن حضور نداشت. شایان ذکر است به رغم برخی مطالب بی‌اساس، در این روز هیچ فرد یا گروهی غیر از دانشجویان، استادان و کارکنان محترم دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی در ساختمان این دانشکده حضور نیافته و در تمام روز در ساختمان دانشکده آرامش کامل حکمفرما بود.
- بر این اساس خواهشمند است دانشجویان گرامی نسبت به انتشار اخبار بی اساس یا گزارشات با منابع نامشخص، هشیاری بیشتری به خرج داده و در تعامل مثبت با مسئولان دانشکده و استادان گرامی خویش از هر گونه اقدامی که موجبات به حاشیه رانده شدن اصل علم آموزی در دانشگاه را فراهم می‌آورد خودداری نمایند.