مرحله دانشگاهی المپیاد جهانی زبان چینی روز سه‌شنبه نهم خرداد ۱۴۰۲ درتالار خلیج فارس دانشکده ‌زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار شد و طی این مرحله نمایندگان دانشگاه تهران برای شرکت در فینال المپیاد زبان چینی تعیین شدند.
در این مرحله از مسابقات که با حضور دانشجویان گروه زبان و ادبیات چینی دانشگاه تهران برگزار شد، دانشجویان سال‌های اول تا چهارم در حوزه‌های توانایی و قابلیت‌های زبانی از جمله سخنرانی، روایت، هنر و داستان پردازی به رقابت با یکدیگر پرداختند.
پس از برگزاری چند دور رقابت در پایان چهار دانشجوی گروه زبان و ادبیات چینی دانشگاه تهران به شرح زیر برگزیده و برای شرکت در فینال مسابقات حوزه ایران به دبیرخانه المپیاد معرفی شدند:
خانم مبینا مرادخانی(دانشجوی سال سوم رشته زبان و ادبیات چینی)،  آقای کیا هوشمند(دانشجوی سال سوم رشته زبان و ادبیات چینی)، خانم حانیه کشاورزی(دانشجوی سال چهارم رشته زبان و ادبیات چینی)، خانم غزاله ایزدی(دانشجوی سال چهارم رشته زبان و ادبیات چینی).
همچنین در این مرحله از مسابقات با اهدای گواهی و لوح از همه شرکت کنندگان تقدیر و نفرات برتر از میان دانشجویان‌سال‌های اول و دوم نیز معرفی شدند.
دکتر حامد وفایی عضو هیات علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی و رئیس دفتر موسسه کنفسیوس در ایران، در خصوص المپیاد جهانی زبان چینی گفت: « فینال مسابقات المپیاد جهانی زبان چینی در ایران به میزبانی دانشگاه تهران در روز چهارشنبه هفدهم خرداد ۱۴۰۲ در تالار علامه  امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران  از ساعت ۹ الی ۱۲ با حضور استادان زبان چینی در ایران و جمعی از مسئولان کشور چین و ایران برگزار خواهد شد و برگزیدگان‌ دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، اصفهان و علامه طباطبایی برای تعیین برترین استعدادهای زبان چینی در ایران به رقابت خواهند پرداخت و در پایان برگزیدگان این مرحله برای شرکت در مرحله نهایی مسابقات و رقابت با برگزیدگان دیگر کشورهای جهان به مسابقات چین اعزام خواهند شد». وی اضافه کرد: حضور در این برنامه و تماشای رقابت برترین استعدادهای زبان چینی دانشگاه‌های ایران برای عموم آزاد است و از دانشجویان و علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد دعوت کرد.
دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران ضمن تبریک به نمایندگان عزیز این دانشکده و دانشگاه تهران، برای این دانشجویان آرزوی موفقیت دارد.