با حضور رئیس دانشگاه تهران

«ساختمان 1757 جندی شاپور» دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی افتتاح شد

10 09 2024 12:05

کد خبر : 12793152

تعداد بازدید : 410

«ساختمان ۱۷۵۷ جندی شاپور» دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر فریده علوی، رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، اعضای هیات رئیسه و مدیران دانشگاه تهران و جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی روز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ افتتاح گردید.

 دکتر فریده علوی، رییس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در تشریح ویژگی‌های «ساختمان ۱۷۵۷ جندی شاپور» و طرح توسعه این دانشکده، گفت: ۱۷۰۰ مترمربع در قالب ۴۰ اتاق شامل کلاس درس، آزمایشگاه و اتاق استادان به متراژ دانشکده اضافه شد و این فضاهای آموزشی و پژوهشی در اختیار توسعه فضاهای فیزیکی مربوط به دانشجویان مقاطع مختلف و به ویژه تحصیلات تکمیلی است.

وی اضافه کرد با مذاکرات صورت گرفته قرار است موسسه‌های معتبر بین‌المللی زبان از جمله کنفسیوس و روسکی‌میر نسبت به تجهیز تعدادی از اتاق‌های این مجموعه تازه احداث شده برای استفاده دانشجویان به عنوان لابراتوار و کلاس‌درسی اقدام کنند.

دکتر علوی درباره نام‌گذاری این مجموعه به عنوان ساختمان ۱۷۵۷ جندی شاپور گفت: جندی‌شاپور به عنوان نخستین دانشگاه جهان، نخستین مرکزی بوده که هم در متون علمی‌اش از زبان‌های مختلف نظیر فارسی، عربی، سانسکریت، یونانی، سریانی و غیره استفاده شده و هم آغازگر نهضت ترجمه در ایران بوده است. در ایرانِ امروز، دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران به عنوان قطب علمی پیشرو در همگرایی فراملیتی به آموزش تخصصی و پژوهش در حوزه زبان، ادبیات و ترجمه می‌پردازد تا راه گفتگوی میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را هموارتر از پیش کند. این دانشکده، سرچشمه‌ای مانا و همیشه زاینده خواهد بود برای گفتگو در سطح جهانی و این مجموعه مرکزی خواهد بود که ایران را با زبان علم و با علم به زبان‌ها و ادبیات گوناگون به جهان می‌شناساند.