مبینا مرادخانی، دانشجوی رشته زبان و ادبیات چینی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران که به عنوان قهرمان المپیاد جهانی زبان چینی در کشورایران برگزیده شده بود، پس از شرکت در بخش نخست مرحله نهایی این مسابقات به عنوان یکی از برگزیدگان گروه آسیا در جمع ۳۰ برگزیده نهایی راهی بخش فینال فینالیست‌های این رقابت‌ها شد.
این نخستین بار است که یک شرکت کننده ایرانی تا بخش نهایی فینال المپیاد جهانی زبانی چینی موسوم به پل زبان چینی صعود می کند. دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران ضمن تبریک صمیمانه به خانم مرادخانی و استادان ایشان در رشته زبان و ادبیات چینی، برای این دانشجوی عزیز آرزوی سلامتی و توفیق در مرحله نهایی این المپیاد را دارد.
لازم به ذکر است خرداد‌ماه سال جاری مرحله نهایی بیست و دومین دوره المپیاد جهانی زبان چینی (پل زبان چینی) با حضور مسئولان دانشگاه تهران، مدیران گروه های چینی دانشگاه های ایران، سفیر چین در ایران و زبان آموزان چینی کشور در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برای نخستین بار به صورت حضوری برگزار شد و برگزیدگان طی مراسمی معرفی و تقدیر شدند. در این المپیاد مبینا مرادخانی قهرمان مرحله کشوری این دوره شد و عنوان نایب قهرمانی نیز به دانشگاه علامه طباطبایی رسید.