عباسعلی رضائی

استاد

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/07/05

عباسعلی رضائی

دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی / زبان‌ و ادبیات انگلیسی‌

رساله های دکتری

  1. شناخت و عملکرد معلمان زبان انگلیسی در زمینه مدیریت کلاس: یک بررسی کیفی
    نفیسه آریائیان 1402
  2. رفع ابهام بندهای موصولی در زبان اول و دوم: بررسی نظام مند و فراتحلیل یافته ها
    کریم وفائی سرشت 1402
  3. بررسی شناخت معلم های ضمن خدمت زبان انگلیسی از منظر آموزش اخلاق مدار : مطالعه ی ترکیبی در ایران
    مجتبی اسفندیاری 1402
  4. « سیستم خودانگیزشی زبان دوم، اضطراب زبان و محیط کلاس به عنوان پیش بینی کننده های تمایل به برقراری ارتباط: رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری در زمینه های چینی و ایرانی»
    وی وانگ 1402
  5. یک پاسخ استقلال محور به دلزدگی و درماندگی آموخته شده در کلاس های ایرانی زبان برای اهداف آکادمیک: نقش واسطه ای "پنج ویژگی شخصیتی بزرگ"
    هانیه سیری 1402
  6. ارزیابی پویای موبایل محور و توانایی گفتاری فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    پریسا رزاقی فرد 1400
  7. طراحی نرم افزار آموزشی کامپیوتر جهت افزایش آگاهی دانشجویان مهندسی نسبت به نجوه نگارش مقالات تخصصی
    ارزو قبادی 1400
  8. پیشرفت در پیچیدگی دقت وروانی نوشتار درربط با مدارهای انگیزشی: شواهدی ازفراگیران بسیارباانگیزه ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    ربابه مشتقی زنوز 1399
  9. آموزش طنین معنائی و تاثیر آن بر انسجام و عمق لغوی زبان آموزان ایرانی
    محسن جعفرپور 1398
  10. تاثیر روانشناسی مثبت بر یادگیری زبان
    ال ناز اولادرستم 1397
  11. حمایت، مهارت‌های تفکر انتقادی و استفاده از راهبردهای یادگیری (مورد مطالعه: دانشجویان رشته زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی سطح ماقبل پیشرفته عراق)
    لحاظ عبدالامیرکریم مبارک 1397
  12. تکیه گاه سازی متقارن و نامتقارن در همنشینی های نوشتاری زبان دوم دارای ارزش ارتباطی زیاد و کم در واژه یابی وب-محور
    افسانه سعیداختر 1396
  13. بررسی کارکرد افتراقی تست زبان انگلیسی دانشگاه تهران به دو روش هنسل و رگرسیون لوجستیک
    سیدمحمدرضا امیریان 1396
  14. روش های یادگیری ادارکی ، یادگیری خود تنظیم شده و دستاورد یادگیری زبان: موردکاوی زبان آموزان ایرانی
    صدیقه نجیبی 1396
  15. تاثیر گونه‌های مختلف ارائه‌ی واژه‌نامه زبان اول بر رفتار واژه‌یابی،درک مطلب، و یادگیری واژگان زبان دوم از منظر بار شناختی
    فرید ناصریه 1396
  16. سنجش مبتنی بر عدالت: گامی به سوی اخلاق و انصاف در سنجش زبان
    عنایت الله شعبانی 1396
  17. خودآزمایی در بافت ایران
    گیتی افروز جوادی 1396
  18. اعتبار سازه آزمون بسندگی زبان دانشگاه تهران: رویکرد چند بعدی
    محمد صالحی 1396
  19. عوامل موثر بر جایگاه جملات قیدی تبعی درانگلیسی دانشگاهی : مطالعه مقابله ای
    سیداحسان گل پرور 1396
  20. نقش دانش لغوی در پیش بینی عملکرد بر انواع سوالات درک خواندن در آزمون های تافل و آیلتز
    اسحق اکبریان 1396
  21. بررسی رابطه میان هوش هیجانی ، آگاهی نسبت به منظورشناسی، و به کار بستن منظورشناسی در زبان آموزان ایرانی
    محمد مهدی حاج ملک 1396

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. تاثیرات استفاده از ویدئو با زیرنویس و فایل های صوتی بر یادگیری لغات و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی
    زهرا کریمیان کاکلکی 1402
  2. اینستاگرام و یادگیری اتفاقی لغات انگلیسی در سطوح زبانی مختلف
    زهرا ابراهیم زاده چمازکتی 1402
  3. تاثیر آموزش زبان بازی محور بر روی پیشرفت گرامر و واژگان زبان آموزان مرد و زن ایرانی در کلاس آنلاین
    شیما گل محمدی 1401
  4. نقش اندازه و عمق واژگانی در مهارت گفتاری زبان بیگانه در میان زبان آموزان پیشرفته
    سیدایمان سادات کیایی 1401
  5. تاثیر سنجش پویای تحت وِب بر یادگیری دستور زبان انگلیسی دانش آموزان دبیرستانی عمان
    موسی النعمانی 1401
  6. شفافیت روش در پژوهش های کمی زبان دوم: بررسی مجلات علمی- پژوهشی زبان شناسی کاربردی در ایران
    رعنا رحیمی 1401
  7. تاثیر مواد درسی دیداری- شنیداری بر افزایش دانش واژگان آکادمیک دانشجویان
    بهرام کاروانی 1401
  8. تاثیرطول بند موصولی بر رفع ابهام بندهای موصولی مبهم در زبان اول و دوم
    ژاسمن یزدانی 1401
  9. " در مسیر بررسی قابل ترجمه بودن میم های اینترنتی "
    علیرضا مغاری حصاری 1400
  10. تولید محتوای آموزشی با بهره گیری از فن آوری در بافت آموزش زبان انگلیسی ایران فرصت ها، چالش ها وفعالیتهای کنونی
    مینا ظهرابی 1400
  11. بررسی نیازهای زبان انگلیسی رشته‌های مهندسی پلیمر و مهندسی شیمی از دیدگاه مدرسین، دانشجویان، فارغ التحصیلان و محیط کار
    محدثه پیری 1400
  12. بررسی افعال وجهی در نگارش گویش وران بومی و غیربومی زبان انگلیسی
    امیر احمدزاده کوکیا 1399
  13. کاربرد مهارتهای تست و کنش آزمون دانش آموزان دبیرستانی ایرانی با توانش عالی، متوسط و پایین در پرسش های چند گزینه ای
    میثم بالانشین کردان 1399
  14. تقویت مهارت شفاهی به وسیله ی آموزش فعالیت محور در محیط اسکایپ و رو در رو : بررسی پیچیدگی، دقت و تسلط در زبان آموزان ایرانی
    محمد فهیم نیا 1398
  15. تاثیر(ات) آموزش به کمک موبایل در پیچیدگی، صحت و فصاحت گفتار فراگیران انگلیسی به عنوان زبان بیگانه
    سیده یاسمن حسینی 1398
  16. تاثیر نوع داده‌های دیداری- شنیداری و علاقه به نوع داده‌ها بر یادگیری تصادفی واژه
    فتانه میرزازاده 1398
  17. تحلیل کتاب های زبان انگلیسی کلاس های یازدهم و دوازدهم در دبیرستان های افغانستان از دیدگاه معلمان، کارشناسان آموزش زبان، زبان آموزان و فارغ التحصیلان
    خیبر نجفی 1398
  18. آموزش دستور زبان انگلیسی در دبیرستان‌های افغانستان: باورها و کنش‌های مدرسان و زبان آموزان
    سید بشیر عالمی 1398
  19. رفع ابهام عبارات موصولی مبهم: نقش ویژگی‌های فردی فراگیران زبان دوم
    مهدی شریعت 1397
  20. ایستارها و دیدگاه ها نسبت به فراگیری بلاگ-محور زبان: در بافت ایران
    پروین آقایی 1396
  21. مقایسه کاربرد طفره های زبانی در مقالات پژوهشی نوشته شده توسط محققان ایرانی به زبان انگلیسی
    فهیمه خریدار 1396
  22. استفاده از مهارتهای فراگیری لغت توسط دانشجویان سوری و ایرانی: مقایسه بین دانشجویان عرب زبان و فارسی زبان
    محمد الشعبان 1396
  23. بررسی راهبردهای فراگیری واژه های زبان انگلیسی توسط دانش آموزان فارسی زبان و پشتو زبان
    مریم حیدری 1396
  24. پژوهشی در مهارت های تفکر انتقادی: شواهدی از فراگیران ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    محمد محمدی 1396
  25. بررسی تاثیر برنامه آموزشی نیمه هدایت شده خودمختار بر افزایش انگیزه
    مریم پهلوان اقاجونی 1396
  26. نقش کتاب راهنمای معلم پایه ی هفتم متوسطه در عملکرد معلمان و درک مهارت های شنیداری دانش آموزان
    شادی بقائی مقدم 1396
  27. رابطه بین خودتعیین گری، انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان ایرانی رشته زبان انگلیسی
    زهرا حاج حیدری ورنوسفادرانی 1396
  28. آن حقیقت ز کجا یافت شد؟ تحلیل کاربردی سندیت در گزارش های خبری انگلیسی و فارسی: موضوع سوریه
    محمد مظفری 1396
  29. تاثیر گسترش متن بر یادگیری لغت و پایداری آن در دانش آموزان دبیرستانی
    مرضیه رنجبر 1396
  30. پردازش ضمایر مبهم توسط فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    مسعود معتمدی نیا 1396
  31. مقایسه بازخوردهای فیزیکی، احساسی، رفتاری و گفتاری در بین زبان آموزان دختر و پسر ایرانی به اضطراب یادگیری زبان خارجی
    سیده زهرا سیف السادات 1396
  32. نقش به کارگیری راهبردهای نقشه مفهومی پر کردن نقشه ، نقشه مفهومی گروهی و ساخت نقشه در بهبود درک مطلب فراگیران سطح متوسط ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    سکینه بلباسی 1396
  33. استراتژی های یادگیری واژگان انگلیسی :پژوهشی درباره ی زبان آموزان ایرانی
    نیلوفر کارگرجهرمی 1396
  34. بررسی آموزش عبارتهای اصطلاحی زبان انگلیسی به زبان آموزان ایرانی: ارسال پیام متنی و استفاده از روش کاغذ و قلم.
    مهناز خسروی 1396
  35. ارزیابی کتاب زبان انگلیسی کلاس هشتم در مدارس افغانستان
    علیرضا حیدری 1396
  36. تحلیل نیازهای زبان انگلیسی دانشجویان مهندسی برق: گامی به سوی اشتغال پذیری
    سمیرا کاظم پوریان ممقانی 1396
  37. درک زبان آموزان و مدرسین از تغییر زبان : آیا سطح اضطراب یک عامل تعیین کننده است؟?
    سجاد فتحی برناجی 1396
  38. تحلیل کارکرد افتراقی سوالهایی که به صورت دو مقوله ای ارزیابی شده اند در آزمون توانش زبانی دانشگاه تهران
    عنایت الله شعبانی 1396
  39. بازخوردمتقابل در بافت کلاسی زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی: تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت بر دقت دستوری
    علیرضا زارع الانق 1396
  40. رابطه بین اضطراب نگارش در زبان دوم و شرایط برنامه ریزی و صحت دستوری، پیچیدگی واژگانی و سلاست در نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی در دوره کارشناسی
    فرزانه برزگرشندی 1396
  41. تاثیر درازمدت بازخورد دستوری نوشتاری بر فراگیری حروف تعریف زبان آموزان
    احسن پاشازاده 1396
  42. اضمحلال واژگان زبان خارجی: داده هایی از فارسی زبان های فراگیر انگلیسی
    سیدمحمدمهدی بهرامی 1396
  43. ارتباط بین سبک های یادگیری زبان آموزان و عملکرد آنان در انجام تکلیف در مکالمه همزمان از طریق کامپیوتر به لحاظ تراکم و گوناگونی لغوی، پیچیدگی و صحت نحوی و خصیصه های کلامی
    محسن هدایتی 1396
  44. بررسی نگرش زبان آموزان ایرانی نسبت به معلم ایرانی و غیر ایرانی ( Implicit and Explicit Attitudes of Iranian Students Towards Native and Non -Native Speaker Teachers of English A case study of University of Tehran Kish International Sampus)
    ندا موقر نژاد 1396
  45. تاثیر انواع مختلف بازخورد نگارشی مستقیم بر بهبود دقت گزارش یادگیران سطح متوسط زبان انگلیسی
    بهزاد تقی پور 1396
  46. تحلیل کارکرد افتراقی جنسیتی در آزمون ورودی دانشگاه های ایران با استفاده از دو روش تحلیل آماری رگرسیون لجیستیک (LR)و منتل هانزل (MH)
    محمدابراهیم بانی 1396
  47. پژوهشی در یادگیری تنظیم شده کلمه درمحیط فراگیری زبان انگلیسی ایرانی
    سمیه حفیظی بیدگلی 1396
  48. فراگیران انگلیسی به عنوان زبان بیگانه و مدرسان بومی و غیر بومی زبان انگلیسی و بازخورد تصحیحی شفاهی: دیدگاه‌ها و عملکرد کلاسی
    سومیه ابراهیم محمدصالح 1396
  49. نحوه نمایش اسلام و مسلمین در رسانه های غرب: تحلیل انتقادی کلام
    کامیار کباری 1396
  50. ارزیابی رویکرد آموزشی حیطه منظور شناسی در بافت‌های کلاسی انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران: چهارچوب ست والش
    غزاله فریدونی 1396
  51. تاثیر دو زبانگی در یادگیری لغات در زبان انگلیسی
    اسیه صیدی 1396
  52. تاثیر استفاده از حالت های حسی چندگانه بر فراگیری واژگان متن به همراه توصیف
    ندا شعرباف شعار 1396
  53. فرآیند تولید زبان: قابلیت دسترسی مفهومی در مقابل محوریت تفسیری
    حسین کریمی 1396
  54. نقش مولفه معنایی جانداری در پردازش بندهای موصولی مفعولی در زبان فارسی
    احسان هادی پورفرد 1396
  55. شاخص های خوانش پذیری جایگزینی برای پرسه ارزشیابی در مهارت نوشتاری
    مسعود عزیزی 1396
  56. ارتباط بین نوع شخصیت ارزیاب و روایی ارزیابی
    الهام کرمانی 1396
  57. تدریس راهبردهای ارتباطی: بررسی تاثیر توانش زبانی و برون گرایی/ درون گرایی
    پونه یموتی 1396
  58. تاثیر اصالت متن های خواندن بر استفاده زبان آموزان ایرانی از راهبردهای آزمون
    مهدیه بصیری راد 1396
  59. آموزش تکلیف مدار:تمرکز بر روی فرم در مراحل پیش و پس از تکلیف
    شیرین سلطانیه 1396
  60. تاثیرات خواندن گسترده و کنش متقابل آن با انگیزش زبان خارجی بر پاسخ های زبان آموزان ایرانی به سئوالات درک مطلب موضعی و کلی
    سعید نورزاده قیه قشلاقی 1396
  61. بررسی رابطه بین توانایی معلمان در تفکر انتقادی و کارآمدی آن ها
    نرگس نوری زاده 1396
  62. تحلیل نوع ساختاری چکیده مقالات علمی -پژوهشی بین فرهنگی
    شیرین محمدزاده 1396
  63. ارزشیابی و ارتقاء دانش گرامری زبان آموزان سال اول از طریق ارزشیابی پویا به وسیله کامپیوتر یک روش مداخله گر
    علی مهری کامرود 1396
  64. Examining the impact af personality factor ( FD/FI) on vocbulory test fovmats ( MC/cloze test)
    متین جلال کمالی 1396
  65. تاثیر برنامه ریزی راهبردی بر دقت و فصاحت زبان آموزان ضعیف، متوسط و قوی
    مصطفی مهدی زاده ولوکلائی 1396
  66. بررسی رابطه بین عقاید معلمان زبان انگلیسی ایرانی درباره تدریس واژگان زبان انگلیسی و عملکرد آنها
    زهرا اجلی 1396