Abbasali Rezaei

Professor

Update: 2024-11-15

Abbasali Rezaei

Faculty of Foreign Languages and Literatures / English Language and Literature

P.H.D dissertations

  1. درک و شناخت معلمان و دانش آموزان زبان انگلیسی از مدل های آموزش و یادگیری حضوری، برخط و ترکیبی
    پریسا اباذری فیروزسالاری 2024
  2. شناخت و عملکرد معلمان زبان انگلیسی در زمینه مدیریت کلاس: یک بررسی کیفی
    نفیسه آریائیان 2024
  3. رفع ابهام بندهای موصولی در زبان اول و دوم: بررسی نظام مند و فراتحلیل یافته ها
    کریم وفائی سرشت 2024
  4. بررسی شناخت معلم های ضمن خدمت زبان انگلیسی از منظر آموزش اخلاق مدار : مطالعه ی ترکیبی در ایران
    مجتبی اسفندیاری 2023
  5. « سیستم خودانگیزشی زبان دوم، اضطراب زبان و محیط کلاس به عنوان پیش بینی کننده های تمایل به برقراری ارتباط: رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری در زمینه های چینی و ایرانی»
    وی وانگ 2023
  6. یک پاسخ استقلال محور به دلزدگی و درماندگی آموخته شده در کلاس های ایرانی زبان برای اهداف آکادمیک: نقش واسطه ای "پنج ویژگی شخصیتی بزرگ"
    هانیه سیری 2023
  7. ارزيابي پوياي موبايل محور و توانايي گفتاري فراگيران انگليسي به عنوان زبان خارجي
    پریسا رزاقی فرد 2021
  8. طراحی نرم افزار آموزشی کامپیوتر جهت افزایش آگاهی دانشجویان مهندسی نسبت به نجوه نگارش مقالات تخصصی
    آرزو قبادی 2021
  9. پیشرفت در پیچیدگی دقت وروانی نوشتار درربط با مدارهای انگیزشی: شواهدی ازفراگیران بسیارباانگیزه ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    ربابه مشتقی زنوز 2020
  10. آموزش طنين معنائي و تاثير آن بر انسجام و عمق لغوي زبان آموزان ايراني
    محسن جعفرپور 2019
  11. تاثير روانشناسي مثبت بر يادگيري زبان
    ال ناز اولادرستم 2019
  12. حمايت، مهارت‌هاي تفكر انتقادي و استفاده از راهبردهاي يادگيري (مورد مطالعه: دانشجويان رشته زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي سطح ماقبل پيشرفته عراق)
    لحاظ عبدالامیرکریم مبارک 2018
  13. بررسي كاركرد افتراقي تست زبان انگليسي دانشگاه تهران به دو روش هنسل و رگرسيون لوجستيك
    سیدمحمدرضا امیریان 2018
  14. تكيه گاه سازي متقارن و نامتقارن در همنشيني هاي نوشتاري زبان دوم داراي ارزش ارتباطي زياد و كم در واژه يابي وب-محور
    افسانه سعیداختر 2018
  15. روش هاي يادگيري اداركي ، يادگيري خود تنظيم شده و دستاورد يادگيري زبان: موردكاوي زبان آموزان ايراني
    صدیقه نجیبی 2018
  16. تاثير گونه‌هاي مختلف ارائه‌ي واژه‌نامه زبان اول بر رفتار واژه‌يابي،درك مطلب، و يادگيري واژگان زبان دوم از منظر بار شناختي
    فرید ناصریه 2018
  17. بررسي رابطه ميان هوش هيجاني ، آگاهي نسبت به منظورشناسي، و به كار بستن منظورشناسي در زبان آموزان ايراني
    محمد مهدی حاج ملک 2018
  18. اعتبار سازه آزمون بسندگي زبان دانشگاه تهران: رويكرد چند بعدي
    محمد صالحی 2018
  19. عوامل موثر بر جايگاه جملات قيدي تبعي درانگليسي دانشگاهي : مطالعه مقابله اي
    سیداحسان گل پرور 2018
  20. خودآزمايي در بافت ايران
    گیتی افروز جوادی 2018
  21. نقش دانش لغوي در پيش بيني عملكرد بر انواع سوالات درك خواندن در آزمون هاي تافل و آيلتز
    اسحق اکبریان 2018
  22. سنجش مبتني بر عدالت: گامي به سوي اخلاق و انصاف در سنجش زبان
    عنایت الله شعبانی 2018

Master Theses

  1. خودکارآمدی مدرسان و منابع آن: بررسی تاثیر تحصیلات و تجربه
    محمدرضا اکبری 2024
  2. تاثیرات استفاده از ویدئو با زیرنویس و فایل های صوتی بر یادگیری لغات و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی
    زهرا کریمیان کاکلکی 2023
  3. اینستاگرام و یادگیری اتفاقی لغات انگلیسی در سطوح زبانی مختلف
    زهرا ابراهیم زاده چمازکتی 2023
  4. تأثیر آموزش زبان بازی محور بر روی پیشرفت گرامر و واژگان زبان آموزان مرد و زن ایرانی در کلاس آنلاین
    شیما گل محمدی 2023
  5. نقش اندازه و عمق واژگانی در مهارت گفتاری زبان بیگانه در میان زبان آموزان پیشرفته
    سیدایمان سادات کیائی 2023
  6. تاثیر سنجش پویای تحت وِب بر یادگیری دستور زبان انگلیسی دانش آموزان دبیرستانی عمان
    موسی بن سالم بن احمد النعمانی 2022
  7. شفافیت روش در پژوهش های کمی زبان دوم: بررسی مجلات علمی- پژوهشی زبان شناسی کاربردی در ایران
    رعنا رحیمی 2022
  8. تاثیر مواد درسی دیداری- شنیداری بر افزایش دانش واژگان آکادمیک دانشجویان
    بهرام کاروانی 2022
  9. تاثیرطول بند موصولی بر رفع ابهام بندهای موصولی مبهم در زبان اول و دوم
    ژاسمن یزدانی 2022
  10. " در مسیر بررسی قابل ترجمه بودن میم های اینترنتی "
    علیرضا مغاری حصاری 2021
  11. تولید محتوای آموزشی با بهره گیری از فن آوری در بافت آموزش زبان انگلیسی ایران فرصت ها، چالش ها وفعالیتهای کنونی
    مینا ظهرابی 2021
  12. بررسی نیازهای زبان انگلیسی رشته‌های مهندسی پلیمر و مهندسی شیمی از دیدگاه مدرسین، دانشجویان، فارغ التحصیلان و محیط کار
    محدثه پیری 2021
  13. بررسي افعال وجهي در نگارش گويش وران بومي و غيربومي زبان انگليسي
    امیر احمدزاده کوکیا 2020
  14. كاربرد مهارتهاي تست و كنش آزمون دانش آموزان دبيرستاني ايراني با توانش عالي، متوسط و پايين در پرسش هاي چند گزينه اي
    میثم بالانشین کردان 2020
  15. تاثیر نوع داده‌های دیداری- شنیداری و علاقه به نوع داده‌ها بر یادگیری تصادفی واژه
    فتانه میرزازاده 2020
  16. تاثیر(ات) آموزش به کمک موبایل در پیچیدگی، صحت و فصاحت گفتار فراگیران انگلیسی به عنوان زبان بیگانه
    سیده یاسمن حسینی 2020
  17. تقویت مهارت شفاهی به وسیله ی آموزش فعالیت محور در محیط اسکایپ و رو در رو : بررسی پیچیدگی، دقت و تسلط در زبان آموزان ایرانی
    محمد فهیم نیا 2020
  18. تحليل كتاب هاي زبان انگليسي كلاس هاي يازدهم و دوازدهم در دبيرستان هاي افغانستان از ديدگاه معلمان، كارشناسان آموزش زبان، زبان آموزان و فارغ التحصيلان
    خیبر نجفی 2019
  19. آموزش دستور زبان انگليسي در دبيرستان‌هاي افغانستان: باورها و كنش‌هاي مدرسان و زبان آموزان
    سید بشیر عالمی 2019
  20. رفع ابهام عبارات موصولي مبهم: نقش ويژگي‌هاي فردي فراگيران زبان دوم
    مهدی شریعت 2019
  21. Examining the impact af personality factor ( FD/FI) on vocbulory test fovmats ( MC/cloze test)
    متین جلال کمالی 2018
  22. تاثير برنامه ريزي راهبردي بر دقت و فصاحت زبان آموزان ضعيف، متوسط و قوي
    مصطفی مهدی زاده ولوکلائی 2018
  23. ايستارها و ديدگاه ها نسبت به فراگيري بلاگ-محور زبان: در بافت ايران
    پروین آقایی 2018
  24. مقايسه كاربرد طفره هاي زباني در مقالات پژوهشي نوشته شده توسط محققان ايراني به زبان انگليسي
    فهیمه خریدار 2018
  25. بررسي رابطه بين توانايي معلمان در تفكر انتقادي و كارآمدي آن ها
    نرگس نوری زاده 2018
  26. بررسي راهبردهاي فراگيري واژه هاي زبان انگليسي توسط دانش آموزان فارسي زبان و پشتو زبان
    مریم حیدری 2018
  27. فرآيند توليد زبان: قابليت دسترسي مفهومي در مقابل محوريت تفسيري
    حسین کریمی 2018
  28. بررسي رابطه بين عقايد معلمان زبان انگليسي ايراني درباره تدريس واژگان زبان انگليسي و عملكرد آنها
    زهرا اجلی 2018
  29. پژوهشي در مهارت هاي تفكر انتقادي: شواهدي از فراگيران ايراني انگليسي به عنوان زبان خارجي
    محمد محمدی 2018
  30. نحوه نمايش اسلام و مسلمين در رسانه هاي غرب: تحليل انتقادي كلام
    کامیار کباری 2018
  31. بررسي آموزش عبارتهاي اصطلاحي زبان انگليسي به زبان آموزان ايراني: ارسال پيام متني و استفاده از روش كاغذ و قلم.
    مهناز خسروی 2018
  32. درك زبان آموزان و مدرسين از تغيير زبان : آيا سطح اضطراب يك عامل تعيين كننده است؟?
    سجاد فتحی برناجی 2018
  33. تاثير استفاده از حالت هاي حسي چندگانه بر فراگيري واژگان متن به همراه توصيف
    ندا شعرباف شعار 2018
  34. آن حقيقت ز كجا يافت شد؟ تحليل كاربردي سنديت در گزارش هاي خبري انگليسي و فارسي: موضوع سوريه
    محمد مظفری 2018
  35. نقش به كارگيري راهبردهاي نقشه مفهومي پر كردن نقشه ، نقشه مفهومي گروهي و ساخت نقشه در بهبود درك مطلب فراگيران سطح متوسط ايراني انگليسي به عنوان زبان خارجي
    سکینه بلباسی 2018
  36. تاثير دو زبانگي در يادگيري لغات در زبان انگليسي
    اسیه صیدی 2018
  37. ارزشيابي و ارتقاء دانش گرامري زبان آموزان سال اول از طريق ارزشيابي پويا به وسيله كامپيوتر يك روش مداخله گر
    علی مهری کامرود 2018
  38. استفاده از مهارتهاي فراگيري لغت توسط دانشجويان سوري و ايراني: مقايسه بين دانشجويان عرب زبان و فارسي زبان
    محمد الشعبان 2018
  39. تحليل نيازهاي زبان انگليسي دانشجويان مهندسي برق: گامي به سوي اشتغال پذيري
    سمیرا کاظم پوریان ممقانی 2018
  40. تحليل كاركرد افتراقي سوالهايي كه به صورت دو مقوله اي ارزيابي شده اند در آزمون توانش زباني دانشگاه تهران
    عنایت الله شعبانی 2018
  41. بازخوردمتقابل در بافت كلاسي زبان انگليسي بعنوان زبان خارجي: تاثيرات كوتاه مدت و بلند مدت بر دقت دستوري
    علیرضا زارع الانق 2018
  42. رابطه بين اضطراب نگارش در زبان دوم و شرايط برنامه ريزي و صحت دستوري، پيچيدگي واژگاني و سلاست در نگارش فراگيران ايراني زبان انگليسي در دوره كارشناسي
    فرزانه برزگرشندی 2018
  43. تاثير درازمدت بازخورد دستوري نوشتاري بر فراگيري حروف تعريف زبان آموزان
    احسن پاشازاده 2018
  44. اضمحلال واژگان زبان خارجي: داده هايي از فارسي زبان هاي فراگير انگليسي
    سیدمحمدمهدی بهرامی 2018
  45. ارتباط بين سبك هاي يادگيري زبان آموزان و عملكرد آنان در انجام تكليف در مكالمه همزمان از طريق كامپيوتر به لحاظ تراكم و گوناگوني لغوي، پيچيدگي و صحت نحوي و خصيصه هاي كلامي
    محسن هدایتی 2018
  46. بررسي نگرش زبان آموزان ايراني نسبت به معلم ايراني و غير ايراني ( Implicit and Explicit Attitudes of Iranian Students Towards Native and Non -Native Speaker Teachers of English A case study of University of Tehran Kish International Sampus)
    ندا موقر نژاد 2018
  47. تاثير انواع مختلف بازخورد نگارشي مستقيم بر بهبود دقت گزارش يادگيران سطح متوسط زبان انگليسي
    بهزاد تقی پور 2018
  48. مقايسه بازخوردهاي فيزيكي، احساسي، رفتاري و گفتاري در بين زبان آموزان دختر و پسر ايراني به اضطراب يادگيري زبان خارجي
    سیده زهرا سیف السادات 2018
  49. ارزيابي رويكرد آموزشي حيطه منظور شناسي در بافت‌هاي كلاسي انگليسي به عنوان زبان خارجي در ايران: چهارچوب ست والش
    غزاله فریدونی 2018
  50. بررسي تاثير برنامه آموزشي نيمه هدايت شده خودمختار بر افزايش انگيزه
    مریم پهلوان اقاجونی 2018
  51. نقش كتاب راهنماي معلم پايه ي هفتم متوسطه در عملكرد معلمان و درك مهارت هاي شنيداري دانش آموزان
    شادی بقائی مقدم 2018
  52. رابطه بين خودتعيين گري، انگيزش و پيشرفت تحصيلي دانشجويان ايراني رشته زبان انگليسي
    زهرا حاج حیدری ورنوسفادرانی 2018
  53. تحليل كاركرد افتراقي جنسيتي در آزمون ورودي دانشگاه هاي ايران با استفاده از دو روش تحليل آماري رگرسيون لجيستيك (LR)و منتل هانزل (MH)
    محمدابراهیم بانی 2018
  54. فراگيران انگليسي به عنوان زبان بيگانه و مدرسان بومي و غير بومي زبان انگليسي و بازخورد تصحيحي شفاهي: ديدگاه‌ها و عملكرد كلاسي
    سومیه ابراهیم محمدصالح 2018
  55. ارتباط بين نوع شخصيت ارزياب و روايي ارزيابي
    الهام کرمانی 2018
  56. تاثير اصالت متن هاي خواندن بر استفاده زبان آموزان ايراني از راهبردهاي آزمون
    مهدیه بصیری راد 2018
  57. تدريس راهبردهاي ارتباطي: بررسي تاثير توانش زباني و برون گرايي/ درون گرايي
    پونه یموتی 2018
  58. آموزش تكليف مدار:تمركز بر روي فرم در مراحل پيش و پس از تكليف
    شیرین سلطانیه 2018
  59. تاثيرات خواندن گسترده و كنش متقابل آن با انگيزش زبان خارجي بر پاسخ هاي زبان آموزان ايراني به سئوالات درك مطلب موضعي و كلي
    سعید نورزاده قیه قشلاقی 2018
  60. تاثير گسترش متن بر يادگيري لغت و پايداري آن در دانش آموزان دبيرستاني
    مرضیه رنجبر 2018
  61. پردازش ضماير مبهم توسط فراگيران انگليسي به عنوان زبان خارجي
    مسعود معتمدی نیا 2018
  62. استراتژي هاي يادگيري واژگان انگليسي :پژوهشي درباره ي زبان آموزان ايراني
    نیلوفر کارگرجهرمی 2018
  63. ارزيابي كتاب زبان انگليسي كلاس هشتم در مدارس افغانستان
    علیرضا حیدری 2018
  64. پژوهشي در يادگيري تنظيم شده كلمه درمحيط فراگيري زبان انگليسي ايراني
    سمیه حفیظی بیدگلی 2018
  65. نقش مولفه معنايي جانداري در پردازش بندهاي موصولي مفعولي در زبان فارسي
    احسان هادی پورفرد 2018
  66. شاخص هاي خوانش پذيري جايگزيني براي پرسه ارزشيابي در مهارت نوشتاري
    مسعود عزیزی 2018
  67. تحليل نوع ساختاري چكيده مقالات علمي -پژوهشي بين فرهنگي
    شیرین محمدزاده 2018