پروفایل اساتید - ffll- دانشکده زبانها و ادبیات خارجی
استاد
تاریخ بهروزرسانی: 1403/09/14
عباسعلی رضائی
دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی / زبان و ادبیات انگلیسی
رساله های دکتری
-
تفکر نقادانه در بافت بینافرهنگی: بررسی برنامه و کتب درسی انگلیسی به عنوان زبان خارجی در دبیرستان های ایران
الهه صالح 1403 -
درک و شناخت معلمان و دانش آموزان زبان انگلیسی از مدل های آموزش و یادگیری حضوری، برخط و ترکیبی
پریسا اباذری فیروزسالاری 1403 -
شناخت و عملکرد معلمان زبان انگلیسی در زمینه مدیریت کلاس: یک بررسی کیفی
نفیسه آریائیان 1402 -
رفع ابهام بندهای موصولی در زبان اول و دوم: بررسی نظام مند و فراتحلیل یافته ها
کریم وفائی سرشت 1402 -
بررسی شناخت معلم های ضمن خدمت زبان انگلیسی از منظر آموزش اخلاق مدار : مطالعه ی ترکیبی در ایران
مجتبی اسفندیاری 1402 -
« سیستم خودانگیزشی زبان دوم، اضطراب زبان و محیط کلاس به عنوان پیش بینی کننده های تمایل به برقراری ارتباط: رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری در زمینه های چینی و ایرانی»
وی وانگ 1402 -
یک پاسخ استقلال محور به دلزدگی و درماندگی آموخته شده در کلاس های ایرانی زبان برای اهداف آکادمیک: نقش واسطه ای "پنج ویژگی شخصیتی بزرگ"
هانیه سیری 1402 -
ارزیابی پویای موبایل محور و توانایی گفتاری فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی
پریسا رزاقی فرد 1400 -
طراحی نرم افزار آموزشی کامپیوتر جهت افزایش آگاهی دانشجویان مهندسی نسبت به نجوه نگارش مقالات تخصصی
آرزو قبادی 1400 -
پیشرفت در پیچیدگی دقت وروانی نوشتار درربط با مدارهای انگیزشی: شواهدی ازفراگیران بسیارباانگیزه ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
ربابه مشتقی زنوز 1399 -
آموزش طنین معنائی و تاثیر آن بر انسجام و عمق لغوی زبان آموزان ایرانی
محسن جعفرپور 1398 -
تاثیر روانشناسی مثبت بر یادگیری زبان
ال ناز اولادرستم 1397 -
حمایت، مهارتهای تفکر انتقادی و استفاده از راهبردهای یادگیری (مورد مطالعه: دانشجویان رشته زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی سطح ماقبل پیشرفته عراق)
لحاظ عبدالامیرکریم مبارک 1397 -
بررسی کارکرد افتراقی تست زبان انگلیسی دانشگاه تهران به دو روش هنسل و رگرسیون لوجستیک
سیدمحمدرضا امیریان 1396 -
تکیه گاه سازی متقارن و نامتقارن در همنشینی های نوشتاری زبان دوم دارای ارزش ارتباطی زیاد و کم در واژه یابی وب-محور
افسانه سعیداختر 1396 -
روش های یادگیری ادارکی ، یادگیری خود تنظیم شده و دستاورد یادگیری زبان: موردکاوی زبان آموزان ایرانی
صدیقه نجیبی 1396 -
تاثیر گونههای مختلف ارائهی واژهنامه زبان اول بر رفتار واژهیابی،درک مطلب، و یادگیری واژگان زبان دوم از منظر بار شناختی
فرید ناصریه 1396 -
بررسی رابطه میان هوش هیجانی ، آگاهی نسبت به منظورشناسی، و به کار بستن منظورشناسی در زبان آموزان ایرانی
محمد مهدی حاج ملک 1396 -
اعتبار سازه آزمون بسندگی زبان دانشگاه تهران: رویکرد چند بعدی
محمد صالحی 1396 -
عوامل موثر بر جایگاه جملات قیدی تبعی درانگلیسی دانشگاهی : مطالعه مقابله ای
سیداحسان گل پرور 1396 -
خودآزمایی در بافت ایران
گیتی افروز جوادی 1396 -
نقش دانش لغوی در پیش بینی عملکرد بر انواع سوالات درک خواندن در آزمون های تافل و آیلتز
اسحق اکبریان 1396 -
سنجش مبتنی بر عدالت: گامی به سوی اخلاق و انصاف در سنجش زبان
عنایت الله شعبانی 1396
پایاننامههای کارشناسیارشد
-
خودکارآمدی مدرسان و منابع آن: بررسی تاثیر تحصیلات و تجربه
محمدرضا اکبری 1403 -
تاثیرات استفاده از ویدئو با زیرنویس و فایل های صوتی بر یادگیری لغات و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی
زهرا کریمیان کاکلکی 1402 -
اینستاگرام و یادگیری اتفاقی لغات انگلیسی در سطوح زبانی مختلف
زهرا ابراهیم زاده چمازکتی 1402 -
تاثیر آموزش زبان بازی محور بر روی پیشرفت گرامر و واژگان زبان آموزان مرد و زن ایرانی در کلاس آنلاین
شیما گل محمدی 1401 -
نقش اندازه و عمق واژگانی در مهارت گفتاری زبان بیگانه در میان زبان آموزان پیشرفته
سیدایمان سادات کیائی 1401 -
تاثیر سنجش پویای تحت وِب بر یادگیری دستور زبان انگلیسی دانش آموزان دبیرستانی عمان
موسی بن سالم بن احمد النعمانی 1401 -
شفافیت روش در پژوهش های کمی زبان دوم: بررسی مجلات علمی- پژوهشی زبان شناسی کاربردی در ایران
رعنا رحیمی 1401 -
تاثیر مواد درسی دیداری- شنیداری بر افزایش دانش واژگان آکادمیک دانشجویان
بهرام کاروانی 1401 -
تاثیرطول بند موصولی بر رفع ابهام بندهای موصولی مبهم در زبان اول و دوم
ژاسمن یزدانی 1401 -
" در مسیر بررسی قابل ترجمه بودن میم های اینترنتی "
علیرضا مغاری حصاری 1400 -
تولید محتوای آموزشی با بهره گیری از فن آوری در بافت آموزش زبان انگلیسی ایران فرصت ها، چالش ها وفعالیتهای کنونی
مینا ظهرابی 1400 -
بررسی نیازهای زبان انگلیسی رشتههای مهندسی پلیمر و مهندسی شیمی از دیدگاه مدرسین، دانشجویان، فارغ التحصیلان و محیط کار
محدثه پیری 1400 -
بررسی افعال وجهی در نگارش گویش وران بومی و غیربومی زبان انگلیسی
امیر احمدزاده کوکیا 1399 -
کاربرد مهارتهای تست و کنش آزمون دانش آموزان دبیرستانی ایرانی با توانش عالی، متوسط و پایین در پرسش های چند گزینه ای
میثم بالانشین کردان 1399 -
تاثیر نوع دادههای دیداری- شنیداری و علاقه به نوع دادهها بر یادگیری تصادفی واژه
فتانه میرزازاده 1398 -
تاثیر(ات) آموزش به کمک موبایل در پیچیدگی، صحت و فصاحت گفتار فراگیران انگلیسی به عنوان زبان بیگانه
سیده یاسمن حسینی 1398 -
تقویت مهارت شفاهی به وسیله ی آموزش فعالیت محور در محیط اسکایپ و رو در رو : بررسی پیچیدگی، دقت و تسلط در زبان آموزان ایرانی
محمد فهیم نیا 1398 -
تحلیل کتاب های زبان انگلیسی کلاس های یازدهم و دوازدهم در دبیرستان های افغانستان از دیدگاه معلمان، کارشناسان آموزش زبان، زبان آموزان و فارغ التحصیلان
خیبر نجفی 1398 -
آموزش دستور زبان انگلیسی در دبیرستانهای افغانستان: باورها و کنشهای مدرسان و زبان آموزان
سید بشیر عالمی 1398 -
رفع ابهام عبارات موصولی مبهم: نقش ویژگیهای فردی فراگیران زبان دوم
مهدی شریعت 1397 -
Examining the impact af personality factor ( FD/FI) on vocbulory test fovmats ( MC/cloze test)
متین جلال کمالی 1396 -
تاثیر برنامه ریزی راهبردی بر دقت و فصاحت زبان آموزان ضعیف، متوسط و قوی
مصطفی مهدی زاده ولوکلائی 1396 -
ایستارها و دیدگاه ها نسبت به فراگیری بلاگ-محور زبان: در بافت ایران
پروین آقایی 1396 -
مقایسه کاربرد طفره های زبانی در مقالات پژوهشی نوشته شده توسط محققان ایرانی به زبان انگلیسی
فهیمه خریدار 1396 -
بررسی رابطه بین توانایی معلمان در تفکر انتقادی و کارآمدی آن ها
نرگس نوری زاده 1396 -
بررسی راهبردهای فراگیری واژه های زبان انگلیسی توسط دانش آموزان فارسی زبان و پشتو زبان
مریم حیدری 1396 -
فرآیند تولید زبان: قابلیت دسترسی مفهومی در مقابل محوریت تفسیری
حسین کریمی 1396 -
بررسی رابطه بین عقاید معلمان زبان انگلیسی ایرانی درباره تدریس واژگان زبان انگلیسی و عملکرد آنها
زهرا اجلی 1396 -
نحوه نمایش اسلام و مسلمین در رسانه های غرب: تحلیل انتقادی کلام
کامیار کباری 1396 -
مقایسه بازخوردهای فیزیکی، احساسی، رفتاری و گفتاری در بین زبان آموزان دختر و پسر ایرانی به اضطراب یادگیری زبان خارجی
سیده زهرا سیف السادات 1396 -
بررسی آموزش عبارتهای اصطلاحی زبان انگلیسی به زبان آموزان ایرانی: ارسال پیام متنی و استفاده از روش کاغذ و قلم.
مهناز خسروی 1396 -
درک زبان آموزان و مدرسین از تغییر زبان : آیا سطح اضطراب یک عامل تعیین کننده است؟?
سجاد فتحی برناجی 1396 -
تاثیر استفاده از حالت های حسی چندگانه بر فراگیری واژگان متن به همراه توصیف
ندا شعرباف شعار 1396 -
آن حقیقت ز کجا یافت شد؟ تحلیل کاربردی سندیت در گزارش های خبری انگلیسی و فارسی: موضوع سوریه
محمد مظفری 1396 -
نقش به کارگیری راهبردهای نقشه مفهومی پر کردن نقشه ، نقشه مفهومی گروهی و ساخت نقشه در بهبود درک مطلب فراگیران سطح متوسط ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
سکینه بلباسی 1396 -
تاثیر دو زبانگی در یادگیری لغات در زبان انگلیسی
اسیه صیدی 1396 -
ارزشیابی و ارتقاء دانش گرامری زبان آموزان سال اول از طریق ارزشیابی پویا به وسیله کامپیوتر یک روش مداخله گر
علی مهری کامرود 1396 -
استفاده از مهارتهای فراگیری لغت توسط دانشجویان سوری و ایرانی: مقایسه بین دانشجویان عرب زبان و فارسی زبان
محمد الشعبان 1396 -
تحلیل نیازهای زبان انگلیسی دانشجویان مهندسی برق: گامی به سوی اشتغال پذیری
سمیرا کاظم پوریان ممقانی 1396 -
تحلیل کارکرد افتراقی سوالهایی که به صورت دو مقوله ای ارزیابی شده اند در آزمون توانش زبانی دانشگاه تهران
عنایت الله شعبانی 1396 -
بازخوردمتقابل در بافت کلاسی زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی: تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت بر دقت دستوری
علیرضا زارع الانق 1396 -
رابطه بین اضطراب نگارش در زبان دوم و شرایط برنامه ریزی و صحت دستوری، پیچیدگی واژگانی و سلاست در نگارش فراگیران ایرانی زبان انگلیسی در دوره کارشناسی
فرزانه برزگرشندی 1396 -
تاثیر درازمدت بازخورد دستوری نوشتاری بر فراگیری حروف تعریف زبان آموزان
احسن پاشازاده 1396 -
اضمحلال واژگان زبان خارجی: داده هایی از فارسی زبان های فراگیر انگلیسی
سیدمحمدمهدی بهرامی 1396 -
ارتباط بین سبک های یادگیری زبان آموزان و عملکرد آنان در انجام تکلیف در مکالمه همزمان از طریق کامپیوتر به لحاظ تراکم و گوناگونی لغوی، پیچیدگی و صحت نحوی و خصیصه های کلامی
محسن هدایتی 1396 -
بررسی نگرش زبان آموزان ایرانی نسبت به معلم ایرانی و غیر ایرانی ( Implicit and Explicit Attitudes of Iranian Students Towards Native and Non -Native Speaker Teachers of English A case study of University of Tehran Kish International Sampus)
ندا موقر نژاد 1396 -
تاثیر انواع مختلف بازخورد نگارشی مستقیم بر بهبود دقت گزارش یادگیران سطح متوسط زبان انگلیسی
بهزاد تقی پور 1396 -
پژوهشی در مهارت های تفکر انتقادی: شواهدی از فراگیران ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
محمد محمدی 1396 -
ارزیابی رویکرد آموزشی حیطه منظور شناسی در بافتهای کلاسی انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران: چهارچوب ست والش
غزاله فریدونی 1396 -
بررسی تاثیر برنامه آموزشی نیمه هدایت شده خودمختار بر افزایش انگیزه
مریم پهلوان اقاجونی 1396 -
نقش کتاب راهنمای معلم پایه ی هفتم متوسطه در عملکرد معلمان و درک مهارت های شنیداری دانش آموزان
شادی بقائی مقدم 1396 -
رابطه بین خودتعیین گری، انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان ایرانی رشته زبان انگلیسی
زهرا حاج حیدری ورنوسفادرانی 1396 -
تحلیل کارکرد افتراقی جنسیتی در آزمون ورودی دانشگاه های ایران با استفاده از دو روش تحلیل آماری رگرسیون لجیستیک (LR)و منتل هانزل (MH)
محمدابراهیم بانی 1396 -
فراگیران انگلیسی به عنوان زبان بیگانه و مدرسان بومی و غیر بومی زبان انگلیسی و بازخورد تصحیحی شفاهی: دیدگاهها و عملکرد کلاسی
سومیه ابراهیم محمدصالح 1396 -
ارتباط بین نوع شخصیت ارزیاب و روایی ارزیابی
الهام کرمانی 1396 -
تاثیر اصالت متن های خواندن بر استفاده زبان آموزان ایرانی از راهبردهای آزمون
مهدیه بصیری راد 1396 -
تدریس راهبردهای ارتباطی: بررسی تاثیر توانش زبانی و برون گرایی/ درون گرایی
پونه یموتی 1396 -
آموزش تکلیف مدار:تمرکز بر روی فرم در مراحل پیش و پس از تکلیف
شیرین سلطانیه 1396 -
تاثیرات خواندن گسترده و کنش متقابل آن با انگیزش زبان خارجی بر پاسخ های زبان آموزان ایرانی به سئوالات درک مطلب موضعی و کلی
سعید نورزاده قیه قشلاقی 1396 -
تاثیر گسترش متن بر یادگیری لغت و پایداری آن در دانش آموزان دبیرستانی
مرضیه رنجبر 1396 -
پردازش ضمایر مبهم توسط فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی
مسعود معتمدی نیا 1396 -
استراتژی های یادگیری واژگان انگلیسی :پژوهشی درباره ی زبان آموزان ایرانی
نیلوفر کارگرجهرمی 1396 -
ارزیابی کتاب زبان انگلیسی کلاس هشتم در مدارس افغانستان
علیرضا حیدری 1396 -
پژوهشی در یادگیری تنظیم شده کلمه درمحیط فراگیری زبان انگلیسی ایرانی
سمیه حفیظی بیدگلی 1396 -
نقش مولفه معنایی جانداری در پردازش بندهای موصولی مفعولی در زبان فارسی
احسان هادی پورفرد 1396 -
شاخص های خوانش پذیری جایگزینی برای پرسه ارزشیابی در مهارت نوشتاری
مسعود عزیزی 1396 -
تحلیل نوع ساختاری چکیده مقالات علمی -پژوهشی بین فرهنگی
شیرین محمدزاده 1396