شیوا کیوان پناه مارالانی

دانشیار

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/07/05

شیوا کیوان پناه مارالانی

دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی / زبان‌ و ادبیات انگلیسی‌

رساله های دکتری

  1. بررسی دانش، باور و عملکرد مدرسان زبان انگلیسی در رابطه با ارزیابی سواد نوشتاری در کردستان عراق
    ئه فین عبدالله علی 1402
  2. بررسی (عدم) مطابقت بین باورها و عملکرد معلمان و زبان آموزان زبان انگلیسی در ارتباط با استقلال زبان آموزان در کردستان عراق
    ئاوات هادی محمد 1402
  3. بررسی تاثیر آموزش احساسی همراه با بازخوردهای اصلاحی (بازگویی و فرازبانی) بر گسترش مهارت زبانی و تمایل به برقراری ارتباط در زبان انگلیسی میان فراگیران ایرانی سطح بندی با میزان مختلف اضطراب و جنسیت متفاوت
    فاطمه اسمعیلی فرد 1402
  4. ارزیابی تغیرات احتمالی در هویت زبان آموزان ایرانی، میزان تلاش آنها در یادگیری زبان و اولویت شان در داشتن مدارس بومی انگلیسی یا ایرانی در دو محیط نیوزلند و ایران
    ماریا شبیری 1402
  5. تاثیر آموزش بر شکل گیری صدای نویسنده در نوشتار استدلالی آکادمیک زبان آموزان انگلیسی
    نفیسه خاکباز 1402
  6. نقش عمق پردازش در نوشتن زبان دوم The Levels of Processing in L2 Computer-based and Paper-based Writing
    رز مسچی 1402
  7. تاثیر نوع درون داد، بسامد واژه و متغیرهای مرتبط با زبان آموزان بر یادگیری تصادفی و یادآوری واژگان زبان دوم
    مریم رضایی 1401
  8. روایی سازه ای سنجش نگارش زبان آموزان ایرانی: بررسی مقیاسهای سنجش نگارش در بافت علمی ایران
    آزاده زهرا آیت اللهی 1401
  9. طراحی نرم افزار آموزشی کامپیوتر جهت افزایش آگاهی دانشجویان مهندسی نسبت به نجوه نگارش مقالات تخصصی
    ارزو قبادی 1400
  10. تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر مهارت شنیدن، استفاده از راهبردهای یادگیری و اضطراب شنیداری دانشجویان عراقی
    حسین غانم عبد الشمری 1400
  11. فعالیت‌های تدریس استادان زبان انگلیسی برای اهداف ویژه و نیازهای رشد حرفه‌ای آنان
    سیدیحیی حجازی 1400
  12. تاثیر آموزش مستقیم، ضمنی، و ترکیبی بر فراگیری و یادآوری واژگان در زبان آموزان ایرانی
    حمید سلیمی 1399
  13. تاثیر نوع فعالیت کلاسی بر مذاکرات تعاملی فراگیران خود مختار زبان انگلیسی
    زینب السادات ناصری 1399
  14. "تاثیر آموزش مبتنی بر طبقه بندی دیجیتال بلوم بر ارتقاء توانایی زبان آموزان ایرانی با تکیه بر کنش گفتاری درخواست "
    مصطفی تقی زاده لنگری 1399
  15. طراحی و ارزیابی آزمون تعیین سطح برای اهداف ویژه با استفاده از مدل اعتبار سنجی مباحثه محور برای ارزیابی اعتبار
    آزاده بذرافشان 1399
  16. تاثیر تمرین های ورودی و خروجی محور، با بار مشارکتی یکسان و متفاوت در یادگیری و حفظ لغات به صورت تصادفی بین زبان آموزان ایرانی
    افسانه راوندپور 1399
  17. تاثیر خود ارزشیابی بر پیشرفت زبان کودکان
    الیکا مصدق رشتی 1399
  18. بررسی مولفه های مفهوم اشتیاق به نگارش به زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    ناصر سالاری بیناباج 1398
  19. بررسی مقایسه ای آزمون نگارش در مدل آزمونی بر مبنای نظریه فعالیت و روش سنتی
    فاطمه دانش 1398
  20. تاثیر آموزش پردازشی، برجسته سازی متنی و ویرایش متن بر استفاده از ساختارهای وارونگی توسط یادگیرنده های ایرانی
    سارا رفسنجانی ن‍ژاد 1398
  21. تحلیل نگارش انگلیسی زبانان و غیر انگلیسی زبانان در مقالات علمی: بخش بحث و نتیجه‌گیری توسط دانشجویان دکتری
    مهسا محمدی قاسم ابادی 1398
  22. مشاهده، آموزش و ارزیابی مدرسان زبان انگلیسی
    علی حامدبرقی 1398
  23. ارزیابی یادگیری محور مهارت خواندن در بافت انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران: مطالعه ی ترکیبی
    مریم بیک محمدی 1398
  24. تاثیر روانشناسی مثبت بر یادگیری زبان
    ال ناز اولادرستم 1397
  25. ارزشیابی پویای آنلاین توانایی درک مطلب خواندن و شنیداری فراگیران در آزمون تافل Online Dynamic Assessment of reading and Listening Comprehension ability in TOEFL
    لیلا فکری پیله رود 1397
  26. سهم گستردگی و عمق دانش واژگان در موفقیت خلاصه نویسی فراگیران زبان انگلیسی
    مهسا پروین 1397
  27. بحث اعتبار مهارت شنیداری آزمون بین الملل آیلتس
    علی پناهی مسجدلو 1397
  28. بررسی مقایسه ای هویت وعاملیت نومعلمان انگلیسی زبان و فارسی زبان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در کانادا و به عنوان زبان خارجی در ایران
    سارا مهابادی 1397
  29. توسعه حرفعه ای معلمان زبان انگلیسی از طریق کلاس معکوس
    فاطمه فضلعلی 1396
  30. تجزیه و تحلیل مقالات مطبوعات ایرانی/غیر ایرانی در مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 An Analysis of Iranian/Non-Iranian Press Articles on Nuclear Negotiations between Iran and 5+1
    حمیدرضا فرجی نژادجهرمی 1396
  31. خودآزمایی در بافت ایران
    گیتی افروز جوادی 1396
  32. انواع فعالیتهای آموزشی پیچیدگی فعالیتها و میزان مهارت خواندن زبان آموزان
    رضا باقری نویسی 1396
  33. بررسی روایی یک آزمون تشخیص دانش دستوری و رابطه آن با دانش منظوری
    حامد زندی 1396
  34. ساختار عاملی آزمون زبان دانشگاه تهران رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری
    اکرم نیرنیا 1396
  35. قابلیت تغییر در شناخت معلمان تازه کار و کارآزموده: نقش مداخله راهبردی در ناحیه رشد تقریبی معلمان
    مرتضی نعمت اللهی 1396
  36. ارزیابی پویای گروهی:کاربردهای آموزشی دردرک شنیداری زبان دوم رویکرد تعاملی
    کریم شعبانی امیرآباد 1396
  37. طراحی، تدوین و پیاده سازی برنامه درسی انگلیسی برای اهداف نظامی، مطالعه موردی در بافت نظامی ایران
    ابراهیم قنواتی 1396
  38. مطالعه تطبیقی یادگیری زبان در دو محیط کلاس معکوس و سنتی
    یعقوب صالحی 1396
  39. تاثیر دانش موضوعی بر زبان دوم در آزمون درک مطلب دانشجویان پزشکی
    افسانه دهناد 1396
  40. اجرا و ارزیابی آموزش زبان انگلیسی معیار-محور در ایران
    شادی دینی 1396
  41. الگوی پردازش خواندن متون درون شاکله با محتوای فرهنگی آشنا / ناآشنا با استفاده از دستگاه ردیاب چشمی در فراگیران زبان انگلیسی
    علیرضا آتش پنجه 1396
  42. مدلی بر سواد سنجش و ارزشیابی معلمان زبان و توسعه حرفه ای"Towards a model of Language teachers assessment literacy and professional development
    زهره مهماندوست 1396
  43. گسترش واژه های انگلیسی زبان آموزان : بررسی نقش بارذهنی ناشی از نوع تمرین
    مجید سلطانی مقدم 1396
  44. ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی تخصصی گردشگری در دانشگاه های ایران
    اسداله شریفی 1396
  45. مهارت خواندن و درک مطلب دانشجویان پزشکی ایرانی در متون اصلی و ساده شده : بررسی نیازها و خواسته های دانشجویان
    عبدالرشید خزاعی فیض آباد 1396
  46. آنالیز عملکرد تفاوت آیتم هایبا رویکرد رش مدلدر امتحان ورودی دانشگاه
    سوده بردبار 1396
  47. روش های یادگیری ادارکی ، یادگیری خود تنظیم شده و دستاورد یادگیری زبان: موردکاوی زبان آموزان ایرانی
    صدیقه نجیبی 1396

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. پردازش عبارت های اسمی موضوع و افزوده توسط فارسی زبانان فراگیر انگلیسی
    محمدحسام ربیعی 1403
  2. تاثیر به کارگیری نرم افزارهای آموزش زبان در تلفن همراه بر روی مهارت صحبت کردن
    نیلوفر منصوری راد 1403
  3. مروری بر دیدگاه ها: تحلیل بازخورد اساتید راهنما و داوران درباره ی طرح های تحقیق، پایان نامه های ارشد و دکتری دانشجویان
    سروش مومنی روچی 1402
  4. نقش نوع تکلیف و فاصله گذاری بر پیچیدگی عملکرد فراگیران زبان انگلیسی در تکلیف تکرار شونده
    امیر بقالی 1402
  5. الگوهای عملی بازخوردی/ترمیمی مدرسان زبان انگلیسی در کلاس های آنلاین
    محسن زکی 1401
  6. نقش اندازه و عمق واژگانی در مهارت گفتاری زبان بیگانه در میان زبان آموزان پیشرفته
    سیدایمان سادات کیایی 1401
  7. “ رابطه میان دانش تدریس و خود کارآمدی مدرسان زبان انگلیسی در ایران”
    عطا قادری 1401
  8. " مقایسه قدرت پیش بینی فرضیه بار درگیری و تحلیل ویژگی تکنیک "
    مریم احسانی خورگو 1399
  9. بررسی باورها و استراتژی‌های یادگیری لغت در زبان آموزان افغانستانی
    حکیمه رحم علی 1398
  10. کاربرد راهبردهای یادگیری واژگان و گستره و عمق دانش واژگانی در زبان آموزان دارای قابلیت خودتنظیمی بالا و پایین
    گلناز مرادی 1398
  11. تاثیر حافظه‌ی کاری و ابزار نوشتار بر کیفیت متون نگارش شده انگلیسی زبان آموزان ایرانی
    بهروز رسولی 1398
  12. تاثیر حافظه ی فعال و برنامه ریزی هدفدار پیش از فعالیت بر دقت تولید حروف ربط توسط زبان آموزان مبتدی ایرانی
    میکائیل صادقی سراجی 1398
  13. The Impact of Watching Movies and Listening on Incidental Vocabulary Acquisition تاثیر تماشای فیلم و گوش کردن بریادگیری کلمات به صورت تصادفی
    فاضل علائی 1397
  14. Syntactic Complexity and Lexical Diversity in L1/L2 Writing of EFL Learners پیچیدگی نحوی و تنوع واژگان در زبان نوشتاری اول و دوم زبان آموزان
    مائده محمدی 1397
  15. بررسی مقایسه ای تمایل به برقراری ارتباط در میان زبان آموزان کرد، فارسی و ترک زبان
    ئه فین علی 1397
  16. آموزش زبان مبتنی بر تکلیف به واسطه بازی: در نظر گرفتن نسل جدید
    مرتضی یزدانی 1397
  17. بررسی تاثیر روش آموزش وارونه فعالیت محور بر مهارت گفتار در محیط آموزش زبان های خارجی: یک پژوهش ترکیبی همزمان
    ایمان طایبی 1397
  18. نقش عمق و حجم دانش واژگانی در بیان درخواست
    منصوره دشتی خویدکی 1397
  19. تاثیر سن و سطح زبانی بر نگرش زبان آموزان و معلمان زبان ایرانی نسبت به دریافت بازخورد شفاهی از معلمان و همکلاسی ها
    سجاد سپهری نیا 1396
  20. پیچیدگی شناختی تکلیف و عملکرد نوشتاری در زبان دوم:
    سیدرضا معراجی 1396
  21. همگرایی دیدگاه ها و عملکرد مدرسان غیربومی زبان در تدریس گرامر
    مرتضی نعمت اللهی 1396
  22. ارزیابی اساتید از نگاه دانشجویان: بررسی الگوی پنهان جنسیتی
    پریسا زارع 1396
  23. بررسی راهبردهای ارتباطی
    الهه دارابیان 1396
  24. تاثیر دوره های تربیت معلم روی خودباوری معلمان
    فرانک فرخ رو 1396
  25. بررسی تفکر مدرسان زبان انگلیسی از دیدگاه همکاران
    رویا آقائی مطلق 1396
  26. ارزیابی سطح آگاهی زبان آموزان از منظورشناسی زبان خارجی در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی: آموزش تشریحی و تلویحی
    شادی دینی 1396
  27. تاثیر پیامک در یادگیری کلمات دانشجویان سال اول رشته آموزش زبان انگلیسی
    علی درخشان حصاری 1396
  28. تاثیر پردازش ذهنی ناشی از تکلیف بر یادگیری انفرادی و مشارکتی واژگان: فراورده ها و فرایندها
    مولا میری 1396
  29. Examining the impact af personality factor ( FD/FI) on vocbulory test fovmats ( MC/cloze test)
    متین جلال کمالی 1396
  30. عوامل کاهنده انگیزه معلمان زبان انگلیسی
    سیده سارا نیک پناه 1396
  31. رابطه بین فصاحت واژگانی، سلاست زمانی و مهارت زبانی
    جواد رضازاده یزدلی 1396
  32. مقایسه نگرش زبان اموزان و معلمین زبان ایرانی نسبت به تصحیح اشتباهات شفاهی
    فرانک زحمتکش سردوراهی 1396
  33. ایستارها و دیدگاه ها نسبت به فراگیری بلاگ-محور زبان: در بافت ایران
    پروین آقایی 1396
  34. بازخورد خطا و صحت نوشتار: مطالعه موردی بر روی زبان آموزان سطح میانه ی ایرانی
    یوسف سلیمان سالم 1396
  35. فراگیری و یادداری زنجیره های فرمول وار: تاثیر بی قاعدگی و ابهام معنایی
    مهدی جوان شیر 1396
  36. بررسی نیازهای زبانی کارمندان اطلاعات پرواز فرود گاه بین المللی امام خمینی
    لیلا فردهی 1396
  37. مشخصه های معلمهای زبان موثر و با کیفیت : ثبات فکری زبان آموزان
    علی اکبر دانش 1396
  38. ارتباط دانش واژگان و توانش منظورشناسی در ایرانی های فراگیر زبان انگلیسی
    مینا شیخ سلیمانی 1396
  39. تاثیر بازخورد به وسیله رایانه برصحت نگارش فراگیران زبان انگلیسی
    سپیده داغ بندان 1396
  40. بررسی موانع یادگیری زبان ورزشکاران
    زهرا گل محمدی 1396
  41. تاثیر زبان اول در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی از ادراک تا عمل
    گلنار صادقیان 1396
  42. به کارگیری چت نوشتاری و پادکست برای ارتقای عملکرد شفاهی دانشجویان فارسی زبان ایرانی رشته زبان و ادبیات انگلیسی
    فاطمه چایچیان 1396
  43. ساختار عاملی ویژگی های بخش خواندن آزمون ایلتس و عملکرد آزمون دهندگان
    محمد باقری 1396
  44. تاثیر انگیزه درونی و بیرونی بر استفاده از استراتژیهای خواندنThe Role of Intrisic and Extrinsic Motivation in Reading Strategy Use
    شیوا بیستونی 1396
  45. تاثیرآزمون انگلیسی ورودی دانشگاه بر تدریس معلمان انگلیسی در عراق
    توانا حمدرسول 1396
  46. پژوهشی در یادگیری تنظیم شده کلمه درمحیط فراگیری زبان انگلیسی ایرانی
    سمیه حفیظی بیدگلی 1396
  47. نیازهای پیشرفت حرفه ای معلمان ایرانی زبان انگلیسی
    افرین سعیدیان گوابری 1396
  48. تاثیر دوزبانگی بر فرآیندهای استنباط واژگانی
    مجید مطیعیان 1396
  49. " رابطه ی میان سبک های شناختی و تاثیر بازخورد اصلاحی رایانه ای "
    نگار طاهری 1396
  50. تدریس راهبردهای ارتباطی: بررسی تاثیر توانش زبانی و برون گرایی/ درون گرایی
    پونه یموتی 1396
  51. آزمودن نظریه بار ذهنی : نقش کارایی تکلیف بر یادگیری واژه های همجوار
    الهام هادی 1396
  52. بررسی راهبردهای یادگیری لغت میان فراگیران زبان های دوم INVESTIGATIONG VOCABULARY LEARNING STRAREGIES AMONG L2 LEARNERS
    مهناز رضایی 1396
  53. تاثیر اصالت متن های خواندن بر استفاده زبان آموزان ایرانی از راهبردهای آزمون
    مهدیه بصیری راد 1396
  54. بررسی وضعیت زبان تخصصی در دانشگاه های ایران از دیدگاه دانشجویان و استادان
    حوراء شریعتمداری 1396
  55. نیاز سنجی بر اساس وظایف شغلی جهت بکارگیری در ساخت دوره های آموزش زبان انگلیسی بانکی در ایران
    محمد زرین 1396
  56. تاثیر بحثهای گروهی برروی خود کارامدی فردی و جمعی دانشجو معلمان efl ایرانی
    فرزاد ورزنده 1396
  57. باور زبان آموزان درباره فراگیری واژگان و ارتباط آن با سطح مهارت زبانی Iranian Language Learners Beliefs about Vocabulary Learning in Different Proficiency Levels
    مهدی حسینقلی 1396
  58. بررسی متغیرهای پیش بینی کننده دانش واژگانی در سطوح مختلف توانش زبانی
    حامد زندی 1396
  59. تاثیر دانش گرامر بر درک مطلب تحت الفظی و استنباطی
    پویان طاهری قزوینی 1396
  60. بررسی عوامل کاهنده انگیزه دانش آموزان در یادگیری زبان دوم
    زهرا قاسمی 1396
  61. بررسی استراتژی های آموزش لغت بین دانش آموزان بلوچی زبان و فارسی زبان
    سائمه آسکانی 1396
  62. تاثیر فقدان بازخورد بازخورد غیرمتمرکز و بازخورد فزاینده بر نگارش دستوری صحیح
    مریم جزایری قره باغ 1396
  63. ثبات انگیزه و استرس در یادگیری زبان انگلیسی
    حوریه خرمی 1396
  64. تاثیرگذاری راهبردهای ارتباطی: بررسی تاثیر بکارگیری راهبردهای ارتباطی عملکرد شرکت کنندگان در آزمون مصاحبه شفاهی امتحان آیلتس
    سیده سعیده حقی 1396
  65. تاثیر نشان گرهای سخن بر متن های توضیحی توسط دانش آموزان غیر انگلیسی زبان
    فهیمه تاج آبادی هرات 1396
  66. تاثیر گذاری آموزش استراتژی های فرا شناختی مهارت گوش دادن در عملکرد نو آموزان ایرانی زبان انگلیسی در تمرین های شنیداری
    سحر کرهانی شیرازی 1396
  67. پایان غم انگیز حرفه تدریس: مطالعه مقایسه ای فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی در ایران
    الهام اطمینان دیلمقانی زاده 1396
  68. تاثیر ارزشیابی پویای کامپیوتری بر استنباط واژگانی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
    مصطفی تقی زاده لنگری 1396
  69. بررسی میان فرهنگی تاثیر آموزش بر استراتژی های رد کردن و شکایت کردن
    آناهیتا یاراحمدی 1396
  70. کمال گرایی و توانش زبانی در ایرانیان فراگیر زبان انگلیسی
    فهیمه رضائیان 1396
  71. رابطه بین فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی ایرانی و خودکارآمدی، دانش تدریس و مقاومت آنها
    زهرا علیشاهی 1396
  72. تاثیر تمرکز برنامه ریزی راهبردی روی نگارش استدلالی فراگیران متوسط و مبتدی زبان انگلیسی
    جواد عابدی فیروزجایی 1396
  73. تحلیل کارکرد افتراقی جنسیتی در آزمون ورودی دانشگاه های ایران با استفاده از دو روش تحلیل آماری رگرسیون لجیستیک (LR)و منتل هانزل (MH)
    محمدابراهیم بانی 1396
  74. تجزیه و تحلیل کارمحور نیازهای زبانی در انگلیسی برای اهداف ویژه دوره های مهندسی دانشگاه تهران
    ایوب دهقان کار 1396
  75. بررسی تاثیر تکرار کلمات نامعلوم و تفکر انتقادی بر استنباط معنی آنها
    مرتضی نصیری 1396
  76. بررسی بازخورد مدرسان ایرانی تافل و آیلتس به نگارش دانشجویان
    اسداله شریفی 1396
  77. نقش استراتژیهای متقاعد کننده در ایجاد رغبت در خوانندگان بررسی گفتمان تبلیغات
    مهسا قنبرپور 1396
  78. بررسی میان وسعت و ژرفای دانش واژگان و غنای لغوی انشای انگلیسی یادگیران ایرانی به عنوان زبان خارجی
    رمضان خادمی 1396
  79. بررسی رویکرد تعاملی و ویگوتسکی گرایانه به ارزیابی ژویا و گروهی مهارت درک مطلب متون زبان انگلیسی
    طوفان جوانشیر 1396
  80. رابطه بین خودباوری ، تجربه آموزشی و بینش معلمین با مهارت فکری
    نفیسه صبوری پور 1396
  81. تحلیل نیازهای زبان انگلیسی دانشجویان مهندسی برق: گامی به سوی اشتغال پذیری
    سمیرا کاظم پوریان ممقانی 1396
  82. تاثیر آشنایی با موضوع و برجسته کردن لغات بر یادگیری و یاد آوری کلمات نشان دار شده در متن
    خلیل چاهیان بروجنی 1396
  83. نگاهی دوباره به استنباط معانی از متن: بررسی تاثیر کارآیی خواندنف عمق دانش زبانی و منابع دانش
    مجید سلطانی مقدم 1396
  84. تاثیر بازخورد اصلاحی بر اشکالات تلفظی زبان انگلیسی در زبان آموزان به عنوان زبان خارجی
    لیلا مهرتاش 1396
  85. تاثیر محیط کلاس بر تمایل به برقراری ارتباط و اضطراب در زبان خارجی میان فراگیران زن و مرد زبان انگلیسی ایرانی
    ملیحه تولیت 1396
  86. رابطه بین استراتژی‌های یادگیری لغت و اسلوب‌های یادگیری میان زبان آموزان افغانستانی با سطح پیشرفته
    زینب نظم علی 1396
  87. خیال فریبنده استدلال: خوانش تاریخگرایی نوین از داستانهای استدلالی ادگار آلن پو
    زهرا پناهی نائینی 1396
  88. بررسی کارکرد افتراقی سوال در آزمون سراسری گروه زبان‌های خارجی ورودی دانشگاه‌های ایران: تاثیر دانش پیشین
    فاطمه بنائی قهرودی 1396
  89. تحقیق هویت نویسنده در زبان آموزان انگلیسی سطوح متوسط و پیشرفته ایرانی از طریق بررسی اشاره به خود
    مهسا سلمان مهاجر 1396
  90. نیازهای توسعه حرفه ای معلمان ایرانی زبان انگلیسی در مقطع کودکان و بزرگسالانProfessional Development Needs of Iranian EFL Teachers of Young and Adult Learners
    شکوفه مختاریان 1396