Shiva Kaivanpanah Maralani

Associate Professor

Update: 2024-11-15

Shiva Kaivanpanah Maralani

Faculty of Foreign Languages and Literatures / English Language and Literature

P.H.D dissertations

  1. تقویت توانش بیان هویت درنوشتار آکادمیک به زبان دوم توسط دانشجویان ایرانی به دوشیوه آموزش مستقیم و آموزش غیر مستقیم
    نرگس بکتاش 2024
  2. بررسی (عدم) مطابقت بین باورها و عملکرد معلمان و زبان آموزان زبان انگلیسی در ارتباط با استقلال زبان آموزان در کردستان عراق
    ئاوات هادی محمد 2024
  3. بررسی دانش، باور و عملکرد مدرسان زبان انگلیسی در رابطه با ارزیابی سواد نوشتاری در کردستان عراق
    ئه فین عبدالله علی 2024
  4. بررسی تاثیر آموزش احساسی همراه با بازخوردهای اصلاحی (بازگویی و فرازبانی) بر گسترش مهارت زبانی و تمایل به برقراری ارتباط در زبان انگلیسی میان فراگیران ایرانی سطح بندی با میزان مختلف اضطراب و جنسیت متفاوت
    فاطمه اسمعیلی فرد 2023
  5. ارزیابی تغیرات احتمالی در هویت زبان آموزان ایرانی، میزان تلاش آنها در یادگیری زبان و اولویت شان در داشتن مدارس بومی انگلیسی یا ایرانی در دو محیط نیوزلند و ایران
    ماریا شبیری 2023
  6. تاثیر آموزش بر شکل گیری صدای نویسنده در نوشتار استدلالی آکادمیک زبان آموزان انگلیسی
    نفیسه خاکباز 2023
  7. نقش عمق پردازش در نوشتن زبان دوم The Levels of Processing in L2 Computer-based and Paper-based Writing
    رز مسچی 2023
  8. تاثیر نوع درون داد، بسامد واژه و متغیرهای مرتبط با زبان آموزان بر یادگیری تصادفی و یادآوری واژگان زبان دوم
    مریم رضائی 2022
  9. روايي سازه اي سنجش نگارش زبان آموزان ايراني: بررسي مقياسهاي سنجش نگارش در بافت علمي ايران
    آزاده زهرا آیت اللهی 2022
  10. طراحی نرم افزار آموزشی کامپیوتر جهت افزایش آگاهی دانشجویان مهندسی نسبت به نجوه نگارش مقالات تخصصی
    آرزو قبادی 2021
  11. فعالیت‌های تدریس استادان زبان انگلیسی برای اهداف ویژه و نیازهای رشد حرفه‌ای آنان
    سیدیحیی حجازی 2021
  12. تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر مهارت شنیدن، استفاده از راهبردهای یادگیری و اضطراب شنیداری دانشجویان عراقی
    حسین غانم عبد الشمری 2021
  13. تاثیر آموزش مستقیم، ضمنی، و ترکیبی بر فراگیری و یادآوری واژگان در زبان آموزان ایرانی
    حمید سلیمی 2021
  14. تاثیر نوع فعالیت کلاسی بر مذاکرات تعاملی فراگیران خود مختار زبان انگلیسی
    زینب السادات ناصری 2020
  15. "تاثیر آموزش مبتنی بر طبقه بندی دیجیتال بلوم بر ارتقاء توانایی زبان آموزان ایرانی با تکیه بر کنش گفتاری درخواست "
    مصطفی تقی زاده لنگری 2020
  16. تاثیر تمرین های ورودی و خروجی محور، با بار مشارکتی یکسان و متفاوت در یادگیری و حفظ لغات به صورت تصادفی بین زبان آموزان ایرانی
    افسانه راوندپور 2020
  17. تاثیر خود ارزشیابی بر پیشرفت زبان کودکان
    الیکا مصدق رشتی 2020
  18. طراحی و ارزیابی آزمون تعیین سطح برای اهداف ویژه با استفاده از مدل اعتبار سنجی مباحثه محور برای ارزیابی اعتبار
    آزاده بذرافشان 2020
  19. بررسي مولفه هاي مفهوم اشتياق به نگارش به زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي
    ناصر سالاری بیناباج 2020
  20. بررسي مقايسه اي آزمون نگارش در مدل آزموني بر مبناي نظريه فعاليت و روش سنتي
    فاطمه دانش 2020
  21. تاثير آموزش پردازشي، برجسته سازي متني و ويرايش متن بر استفاده از ساختارهاي وارونگي توسط يادگيرنده هاي ايراني
    سارا رفسنجانی ن‍ژاد 2019
  22. تحليل نگارش انگليسي زبانان و غير انگليسي زبانان در مقالات علمي: بخش بحث و نتيجه‌گيري توسط دانشجويان دكتري
    مهسا محمدی قاسم ابادی 2019
  23. مشاهده، آموزش و ارزيابي مدرسان زبان انگليسي
    علی حامدبرقی 2019
  24. ارزيابي يادگيري محور مهارت خواندن در بافت انگليسي به عنوان زبان خارجي در ايران: مطالعه ي تركيبي
    مریم بیک محمدی 2019
  25. تاثير روانشناسي مثبت بر يادگيري زبان
    ال ناز اولادرستم 2019
  26. سهم گستردگي و عمق دانش واژگان در موفقيت خلاصه نويسي فراگيران زبان انگليسي
    مهسا پروین 2018
  27. ارزشيابي پوياي آنلاين توانايي درك مطلب خواندن و شنيداري فراگيران در آزمون تافل Online Dynamic Assessment of reading and Listening Comprehension ability in TOEFL
    لیلا فکری پیله رود 2018
  28. بحث اعتبار مهارت شنيداري آزمون بين الملل آيلتس
    علی پناهی مسجدلو 2018
  29. بررسي مقايسه اي هويت وعامليت نومعلمان انگليسي زبان و فارسي زبان زبان انگليسي به عنوان زبان دوم در كانادا و به عنوان زبان خارجي در ايران
    سارا مهابادی 2018
  30. توسعه حرفعه اي معلمان زبان انگليسي از طريق كلاس معكوس
    فاطمه فضلعلی 2018
  31. طراحي، تدوين و پياده سازي برنامه درسي انگليسي براي اهداف نظامي، مطالعه موردي در بافت نظامي ايران
    ابراهیم قنواتی 2018
  32. آناليز عملكرد تفاوت آيتم هايبا رويكرد رش مدلدر امتحان ورودي دانشگاه
    سوده بردبار 2018
  33. تاثير دانش موضوعي بر زبان دوم در آزمون درك مطلب دانشجويان پزشكي
    افسانه دهناد 2018
  34. تجزيه و تحليل مقالات مطبوعات ايراني/غير ايراني در مذاكرات هسته اي بين ايران و كشورهاي 1+5 An Analysis of Iranian/Non-Iranian Press Articles on Nuclear Negotiations between Iran and 5+1
    حمیدرضا فرجی نژادجهرمی 2018
  35. خودآزمايي در بافت ايران
    گیتی افروز جوادی 2018
  36. انواع فعاليتهاي آموزشي پيچيدگي فعاليتها و ميزان مهارت خواندن زبان آموزان
    رضا باقری نویسی 2018
  37. بررسي روايي يك آزمون تشخيص دانش دستوري و رابطه آن با دانش منظوري
    حامد زندی 2018
  38. گسترش واژه هاي انگليسي زبان آموزان : بررسي نقش بارذهني ناشي از نوع تمرين
    مجید سلطانی مقدم 2018
  39. اجرا و ارزيابي آموزش زبان انگليسي معيار-محور در ايران
    شادی دینی 2018
  40. مطالعه تطبيقي يادگيري زبان در دو محيط كلاس معكوس و سنتي
    یعقوب صالحی 2018
  41. ارزيابي پوياي گروهي:كاربردهاي آموزشي دردرك شنيداري زبان دوم رويكرد تعاملي
    کریم شعبانی امیرآباد 2018
  42. الگوي پردازش خواندن متون درون شاكله با محتواي فرهنگي آشنا / ناآشنا با استفاده از دستگاه ردياب چشمي در فراگيران زبان انگليسي
    علیرضا آتش پنجه 2018
  43. روش هاي يادگيري اداركي ، يادگيري خود تنظيم شده و دستاورد يادگيري زبان: موردكاوي زبان آموزان ايراني
    صدیقه نجیبی 2018
  44. ساختار عاملی آزمون زبان دانشگاه تهران رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری
    اکرم نیرنیا 2018
  45. مهارت خواندن و درك مطلب دانشجويان پزشكي ايراني در متون اصلي و ساده شده : بررسي نيازها و خواسته هاي دانشجويان
    عبدالرشید خزاعی فیض آباد 2018
  46. مدلي بر سواد سنجش و ارزشيابي معلمان زبان و توسعه حرفه اي"Towards a model of Language teachers assessment literacy and professional development
    زهره مهماندوست 2018
  47. قابليت تغيير در شناخت معلمان تازه كار و كارآزموده: نقش مداخله راهبردي در ناحيه رشد تقريبي معلمان
    مرتضی نعمت اللهی 2018
  48. ارزيابي برنامه آموزش زبان انگليسي تخصصي گردشگري در دانشگاه هاي ايران
    اسداله شریفی 2018

Master Theses

  1. پیچیدگی نحوی و تنوع واژگانی در زبان گفتاری و نوشتاری استدلالی زبان آموزان سطح پیشرفته انگلیسی
    زهرا تقی زاده 2024
  2. پردازش عبارت های اسمی موضوع و افزوده توسط فارسی زبانان فراگیر انگلیسی
    محمدحسام ربیعی 2024
  3. تاثیر به کارگیری نرم افزارهای آموزش زبان در تلفن همراه بر روی مهارت صحبت کردن
    نیلوفر منصوری راد 2024
  4. مروری بر دیدگاه ها: تحلیل بازخورد اساتید راهنما و داوران درباره ی طرح های تحقیق، پایان نامه های ارشد و دکتری دانشجویان
    سروش مؤمنی روچی 2024
  5. نقش نوع تکلیف و فاصله گذاری بر پیچیدگی عملکرد فراگیران زبان انگلیسی در تکلیف تکرار شونده
    امیر بقالی 2023
  6. الگوهای عملی بازخوردی/ترمیمی مدرسان زبان انگلیسی در کلاس های آنلاین
    محسن زکی 2023
  7. نقش اندازه و عمق واژگانی در مهارت گفتاری زبان بیگانه در میان زبان آموزان پیشرفته
    سیدایمان سادات کیائی 2023
  8. “ رابطه میان دانش تدریس و خود کارآمدی مدرسان زبان انگلیسی در ایران”
    عطا قادری 2022
  9. " مقایسه قدرت پیش بینی فرضیه بار درگیری و تحلیل ویژگی تکنیک "
    مریم احسانی خورگو 2020
  10. تاثير حافظه‌ي كاري و ابزار نوشتار بر كيفيت متون نگارش شده انگليسي زبان آموزان ايراني
    بهروز رسولی 2019
  11. كاربرد راهبردهاي يادگيري واژگان و گستره و عمق دانش واژگاني در زبان آموزان داراي قابليت خودتنظيمي بالا و پايين
    گلناز مرادی 2019
  12. تأثير حافظه ي فعال و برنامه ريزي هدفدار پيش از فعاليت بر دقت توليد حروف ربط توسط زبان آموزان مبتدي ايراني
    میکائیل صادقی سراجی 2019
  13. بررسي باورها و استراتژي‌هاي يادگيري لغت در زبان آموزان افغانستاني
    حکیمه رحم علی 2019
  14. The Impact of Watching Movies and Listening on Incidental Vocabulary Acquisition تاثير تماشاي فيلم و گوش كردن بريادگيري كلمات به صورت تصادفي
    فاضل علائی 2018
  15. بررسي مقايسه اي تمايل به برقراري ارتباط در ميان زبان آموزان كرد، فارسي و ترك زبان
    ئه فین علی 2018
  16. Syntactic Complexity and Lexical Diversity in L1/L2 Writing of EFL Learners پيچيدگي نحوي و تنوع واژگان در زبان نوشتاري اول و دوم زبان آموزان
    مائده محمدی 2018
  17. آموزش زبان مبتني بر تكليف به واسطه بازي: در نظر گرفتن نسل جديد
    مرتضی یزدانی 2018
  18. بررسي تاثير روش آموزش وارونه فعاليت محور بر مهارت گفتار در محيط آموزش زبان هاي خارجي: يك پژوهش تركيبي همزمان
    ایمان طایبی 2018
  19. نقش عمق و حجم دانش واژگاني در بيان درخواست
    منصوره دشتی خویدکی 2018
  20. بررسي راهبردهاي ارتباطي
    الهه دارابیان 2018
  21. بررسي تفكر مدرسان زبان انگليسي از ديدگاه همكاران
    رویا آقائی مطلق 2018
  22. تاثير پردازش ذهني ناشي از تكليف بر يادگيري انفرادي و مشاركتي واژگان: فراورده ها و فرايندها
    مولا میری 2018
  23. Examining the impact af personality factor ( FD/FI) on vocbulory test fovmats ( MC/cloze test)
    متین جلال کمالی 2018
  24. عوامل كاهنده انگيزه معلمان زبان انگليسي
    سیده سارا نیک پناه 2018
  25. رابطه بين فصاحت واژگاني، سلاست زماني و مهارت زباني
    جواد رضازاده یزدلی 2018
  26. مقايسه نگرش زبان اموزان و معلمين زبان ايراني نسبت به تصحيح اشتباهات شفاهي
    فرانک زحمتکش سردوراهی 2018
  27. ايستارها و ديدگاه ها نسبت به فراگيري بلاگ-محور زبان: در بافت ايران
    پروین آقایی 2018
  28. بازخورد خطا و صحت نوشتار: مطالعه موردي بر روي زبان آموزان سطح ميانه ي ايراني
    یوسف سلیمان سالم 2018
  29. فراگيري و يادداري زنجيره هاي فرمول وار: تاثير بي قاعدگي و ابهام معنايي
    مهدی جوان شیر 2018
  30. بررسي نيازهاي زباني كارمندان اطلاعات پرواز فرود گاه بين المللي امام خميني
    لیلا فردهی 2018
  31. مشخصه هاي معلمهاي زبان موثر و با كيفيت : ثبات فكري زبان آموزان
    علی اکبر دانش 2018
  32. ارتباط دانش واژگان و توانش منظورشناسي در ايراني هاي فراگير زبان انگليسي
    مینا شیخ سلیمانی 2018
  33. تاثير بازخورد به وسيله رايانه برصحت نگارش فراگيران زبان انگليسي
    سپیده داغ بندان 2018
  34. بررسي رويكرد تعاملي و ويگوتسكي گرايانه به ارزيابي ژويا و گروهي مهارت درك مطلب متون زبان انگليسي
    طوفان جوانشیر 2018
  35. نيازهاي توسعه حرفه اي معلمان ايراني زبان انگليسي در مقطع كودكان و بزرگسالانProfessional Development Needs of Iranian EFL Teachers of Young and Adult Learners
    شکوفه مختاریان 2018
  36. تاثير پيامك در يادگيري كلمات دانشجويان سال اول رشته آموزش زبان انگليسي
    علی درخشان حصاری 2018
  37. تاثير زبان اول در كلاسهاي آموزش زبان انگليسي از ادراك تا عمل
    گلنار صادقیان 2018
  38. بررسي موانع يادگيري زبان ورزشكاران
    زهرا گل محمدی 2018
  39. تاثير دوره هاي تربيت معلم روي خودباوري معلمان
    فرانک فرخ رو 2018
  40. به كارگيري چت نوشتاري و پادكست براي ارتقاي عملكرد شفاهي دانشجويان فارسي زبان ايراني رشته زبان و ادبيات انگليسي
    فاطمه چایچیان 2018
  41. ساختار عاملي ويژگي هاي بخش خواندن آزمون ايلتس و عملكرد آزمون دهندگان
    محمد باقری 2018
  42. خيال فريبنده استدلال: خوانش تاريخگرايي نوين از داستانهاي استدلالي ادگار آلن پو
    زهرا پناهی نائینی 2018
  43. تاثير انگيزه دروني و بيروني بر استفاده از استراتژيهاي خواندنThe Role of Intrisic and Extrinsic Motivation in Reading Strategy Use
    شیوا بیستونی 2018
  44. تاثيرآزمون انگليسي ورودي دانشگاه بر تدريس معلمان انگليسي در عراق
    توانا حمدرسول 2018
  45. تحقيق هويت نويسنده در زبان آموزان انگليسي سطوح متوسط و پيشرفته ايراني از طريق بررسي اشاره به خود
    مهسا سلمان مهاجر 2018
  46. پژوهشي در يادگيري تنظيم شده كلمه درمحيط فراگيري زبان انگليسي ايراني
    سمیه حفیظی بیدگلی 2018
  47. نيازهاي پيشرفت حرفه اي معلمان ايراني زبان انگليسي
    افرین سعیدیان گوابری 2018
  48. تاثير دوزبانگي بر فرآيندهاي استنباط واژگاني
    مجید مطیعیان 2018
  49. " رابطه ي ميان سبك هاي شناختي و تاثير بازخورد اصلاحي رايانه اي "
    نگار طاهری 2018
  50. تدريس راهبردهاي ارتباطي: بررسي تاثير توانش زباني و برون گرايي/ درون گرايي
    پونه یموتی 2018
  51. آزمودن نظريه بار ذهني : نقش كارايي تكليف بر يادگيري واژه هاي همجوار
    الهام هادی 2018
  52. بررسي راهبردهاي يادگيري لغت ميان فراگيران زبان هاي دوم INVESTIGATIONG VOCABULARY LEARNING STRAREGIES AMONG L2 LEARNERS
    مهناز رضایی 2018
  53. تاثير اصالت متن هاي خواندن بر استفاده زبان آموزان ايراني از راهبردهاي آزمون
    مهدیه بصیری راد 2018
  54. بررسي وضعيت زبان تخصصي در دانشگاه هاي ايران از ديدگاه دانشجويان و استادان
    حوراء شریعتمداری 2018
  55. نياز سنجي بر اساس وظايف شغلي جهت بكارگيري در ساخت دوره هاي آموزش زبان انگليسي بانكي در ايران
    محمد زرین 2018
  56. تاثير بحثهاي گروهي برروي خود كارامدي فردي و جمعي دانشجو معلمان efl ايراني
    فرزاد ورزنده 2018
  57. باور زبان آموزان درباره فراگيري واژگان و ارتباط آن با سطح مهارت زباني Iranian Language Learners Beliefs about Vocabulary Learning in Different Proficiency Levels
    مهدی حسینقلی 2018
  58. بررسي متغيرهاي پيش بيني كننده دانش واژگاني در سطوح مختلف توانش زباني
    حامد زندی 2018
  59. تاثير دانش گرامر بر درك مطلب تحت الفظي و استنباطي
    پویان طاهری قزوینی 2018
  60. بررسي عوامل كاهنده انگيزه دانش آموزان در يادگيري زبان دوم
    زهرا قاسمی 2018
  61. بررسي استراتژي هاي آموزش لغت بين دانش آموزان بلوچي زبان و فارسي زبان
    سائمه آسکانی 2018
  62. تاثير فقدان بازخورد بازخورد غيرمتمركز و بازخورد فزاينده بر نگارش دستوري صحيح
    مریم جزایری قره باغ 2018
  63. ثبات انگيزه و استرس در يادگيري زبان انگليسي
    حوریه خرمی 2018
  64. تاثيرگذاري راهبردهاي ارتباطي: بررسي تاثير بكارگيري راهبردهاي ارتباطي عملكرد شركت كنندگان در آزمون مصاحبه شفاهي امتحان آيلتس
    سیده سعیده حقی 2018
  65. تاثير نشان گرهاي سخن بر متن هاي توضيحي توسط دانش آموزان غير انگليسي زبان
    فهیمه تاج آبادی هرات 2018
  66. تاثير گذاري آموزش استراتژي هاي فرا شناختي مهارت گوش دادن در عملكرد نو آموزان ايراني زبان انگليسي در تمرين هاي شنيداري
    سحر کرهانی شیرازی 2018
  67. پايان غم انگيز حرفه تدريس: مطالعه مقايسه اي فرسودگي شغلي معلمان زبان انگليسي در ايران
    الهام اطمینان دیلمقانی زاده 2018
  68. تاثير ارزشيابي پوياي كامپيوتري بر استنباط واژگاني فراگيران ايراني زبان انگليسي
    مصطفی تقی زاده لنگری 2018
  69. بررسي ميان فرهنگي تاثير آموزش بر استراتژي هاي رد كردن و شكايت كردن
    آناهیتا یاراحمدی 2018
  70. كمال گرايي و توانش زباني در ايرانيان فراگير زبان انگليسي
    فهیمه رضائیان 2018
  71. رابطه بين فرسودگي شغلي معلمان زبان انگليسي ايراني و خودكارآمدي، دانش تدريس و مقاومت آنها
    زهرا علیشاهی 2018
  72. تاثير تمركز برنامه ريزي راهبردي روي نگارش استدلالي فراگيران متوسط و مبتدي زبان انگليسي
    جواد عابدی فیروزجایی 2018
  73. تحليل كاركرد افتراقي جنسيتي در آزمون ورودي دانشگاه هاي ايران با استفاده از دو روش تحليل آماري رگرسيون لجيستيك (LR)و منتل هانزل (MH)
    محمدابراهیم بانی 2018
  74. تجزيه و تحليل كارمحور نيازهاي زباني در انگليسي براي اهداف ويژه دوره هاي مهندسي دانشگاه تهران
    ایوب دهقان کار 2018
  75. بررسي تاثير تكرار كلمات نامعلوم و تفكر انتقادي بر استنباط معني آنها
    مرتضی نصیری 2018
  76. بررسي بازخورد مدرسان ايراني تافل و آيلتس به نگارش دانشجويان
    اسداله شریفی 2018
  77. نقش استراتژيهاي متقاعد كننده در ايجاد رغبت در خوانندگان بررسي گفتمان تبليغات
    مهسا قنبرپور 2018
  78. بررسي ميان وسعت و ژرفاي دانش واژگان و غناي لغوي انشاي انگليسي يادگيران ايراني به عنوان زبان خارجي
    رمضان خادمی 2018
  79. رابطه بين خودباوري ، تجربه آموزشي و بينش معلمين با مهارت فكري
    نفیسه صبوری پور 2018
  80. تحليل نيازهاي زبان انگليسي دانشجويان مهندسي برق: گامي به سوي اشتغال پذيري
    سمیرا کاظم پوریان ممقانی 2018
  81. تاثير آشنايي با موضوع و برجسته كردن لغات بر يادگيري و ياد آوري كلمات نشان دار شده در متن
    خلیل چاهیان بروجنی 2018
  82. نگاهي دوباره به استنباط معاني از متن: بررسي تاثير كارآيي خواندنف عمق دانش زباني و منابع دانش
    مجید سلطانی مقدم 2018
  83. ارزيابي سطح آگاهي زبان آموزان از منظورشناسي زبان خارجي در كلاسهاي آموزش زبان انگليسي: آموزش تشريحي و تلويحي
    شادی دینی 2018
  84. بررسي كاركرد افتراقي سوال در آزمون سراسري گروه زبان‌هاي خارجي ورودي دانشگاه‌هاي ايران: تاثير دانش پيشين
    فاطمه بنائی قهرودی 2018
  85. تاثير سن و سطح زباني بر نگرش زبان آموزان و معلمان زبان ايراني نسبت به دريافت بازخورد شفاهي از معلمان و همكلاسي ها
    سجاد سپهری نیا 2018
  86. تاثير محيط كلاس بر تمايل به برقراري ارتباط و اضطراب در زبان خارجي ميان فراگيران زن و مرد زبان انگليسي ايراني
    ملیحه تولیت 2018
  87. رابطه بين استراتژي‌هاي يادگيري لغت و اسلوب‌هاي يادگيري ميان زبان آموزان افغانستاني با سطح پيشرفته
    زینب نظم علی 2018
  88. همگرايي ديدگاه ها و عملكرد مدرسان غيربومي زبان در تدريس گرامر
    مرتضی نعمت اللهی 2018
  89. پيچيدگي شناختي تكليف و عملكرد نوشتاري در زبان دوم:
    سیدرضا معراجی 2018
  90. تاثير بازخورد اصلاحي بر اشكالات تلفظي زبان انگليسي در زبان آموزان به عنوان زبان خارجي
    لیلا مهرتاش 2018
  91. ارزيابي اساتيد از نگاه دانشجويان: بررسي الگوي پنهان جنسيتي
    پریسا زارع 2018