پروفایل اساتید - ffll- دانشکده زبانها و ادبیات خارجی
دانشیار
تاریخ بهروزرسانی: 1403/09/14
شیوا کیوان پناه مارالانی
دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی / زبان و ادبیات انگلیسی
رساله های دکتری
-
تقویت توانش بیان هویت درنوشتار آکادمیک به زبان دوم توسط دانشجویان ایرانی به دوشیوه آموزش مستقیم و آموزش غیر مستقیم
نرگس بکتاش 1403 -
بررسی (عدم) مطابقت بین باورها و عملکرد معلمان و زبان آموزان زبان انگلیسی در ارتباط با استقلال زبان آموزان در کردستان عراق
ئاوات هادی محمد 1402 -
بررسی دانش، باور و عملکرد مدرسان زبان انگلیسی در رابطه با ارزیابی سواد نوشتاری در کردستان عراق
ئه فین عبدالله علی 1402 -
بررسی تاثیر آموزش احساسی همراه با بازخوردهای اصلاحی (بازگویی و فرازبانی) بر گسترش مهارت زبانی و تمایل به برقراری ارتباط در زبان انگلیسی میان فراگیران ایرانی سطح بندی با میزان مختلف اضطراب و جنسیت متفاوت
فاطمه اسمعیلی فرد 1402 -
ارزیابی تغیرات احتمالی در هویت زبان آموزان ایرانی، میزان تلاش آنها در یادگیری زبان و اولویت شان در داشتن مدارس بومی انگلیسی یا ایرانی در دو محیط نیوزلند و ایران
ماریا شبیری 1402 -
تاثیر آموزش بر شکل گیری صدای نویسنده در نوشتار استدلالی آکادمیک زبان آموزان انگلیسی
نفیسه خاکباز 1402 -
نقش عمق پردازش در نوشتن زبان دوم The Levels of Processing in L2 Computer-based and Paper-based Writing
رز مسچی 1402 -
تاثیر نوع درون داد، بسامد واژه و متغیرهای مرتبط با زبان آموزان بر یادگیری تصادفی و یادآوری واژگان زبان دوم
مریم رضائی 1401 -
روایی سازه ای سنجش نگارش زبان آموزان ایرانی: بررسی مقیاسهای سنجش نگارش در بافت علمی ایران
آزاده زهرا آیت اللهی 1401 -
طراحی نرم افزار آموزشی کامپیوتر جهت افزایش آگاهی دانشجویان مهندسی نسبت به نجوه نگارش مقالات تخصصی
آرزو قبادی 1400 -
فعالیتهای تدریس استادان زبان انگلیسی برای اهداف ویژه و نیازهای رشد حرفهای آنان
سیدیحیی حجازی 1400 -
تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر مهارت شنیدن، استفاده از راهبردهای یادگیری و اضطراب شنیداری دانشجویان عراقی
حسین غانم عبد الشمری 1400 -
تاثیر آموزش مستقیم، ضمنی، و ترکیبی بر فراگیری و یادآوری واژگان در زبان آموزان ایرانی
حمید سلیمی 1399 -
تاثیر نوع فعالیت کلاسی بر مذاکرات تعاملی فراگیران خود مختار زبان انگلیسی
زینب السادات ناصری 1399 -
"تاثیر آموزش مبتنی بر طبقه بندی دیجیتال بلوم بر ارتقاء توانایی زبان آموزان ایرانی با تکیه بر کنش گفتاری درخواست "
مصطفی تقی زاده لنگری 1399 -
تاثیر تمرین های ورودی و خروجی محور، با بار مشارکتی یکسان و متفاوت در یادگیری و حفظ لغات به صورت تصادفی بین زبان آموزان ایرانی
افسانه راوندپور 1399 -
تاثیر خود ارزشیابی بر پیشرفت زبان کودکان
الیکا مصدق رشتی 1399 -
طراحی و ارزیابی آزمون تعیین سطح برای اهداف ویژه با استفاده از مدل اعتبار سنجی مباحثه محور برای ارزیابی اعتبار
آزاده بذرافشان 1399 -
بررسی مولفه های مفهوم اشتیاق به نگارش به زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
ناصر سالاری بیناباج 1398 -
بررسی مقایسه ای آزمون نگارش در مدل آزمونی بر مبنای نظریه فعالیت و روش سنتی
فاطمه دانش 1398 -
تاثیر آموزش پردازشی، برجسته سازی متنی و ویرایش متن بر استفاده از ساختارهای وارونگی توسط یادگیرنده های ایرانی
سارا رفسنجانی نژاد 1398 -
تحلیل نگارش انگلیسی زبانان و غیر انگلیسی زبانان در مقالات علمی: بخش بحث و نتیجهگیری توسط دانشجویان دکتری
مهسا محمدی قاسم ابادی 1398 -
مشاهده، آموزش و ارزیابی مدرسان زبان انگلیسی
علی حامدبرقی 1398 -
ارزیابی یادگیری محور مهارت خواندن در بافت انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران: مطالعه ی ترکیبی
مریم بیک محمدی 1398 -
تاثیر روانشناسی مثبت بر یادگیری زبان
ال ناز اولادرستم 1397 -
سهم گستردگی و عمق دانش واژگان در موفقیت خلاصه نویسی فراگیران زبان انگلیسی
مهسا پروین 1397 -
ارزشیابی پویای آنلاین توانایی درک مطلب خواندن و شنیداری فراگیران در آزمون تافل Online Dynamic Assessment of reading and Listening Comprehension ability in TOEFL
لیلا فکری پیله رود 1397 -
بحث اعتبار مهارت شنیداری آزمون بین الملل آیلتس
علی پناهی مسجدلو 1397 -
بررسی مقایسه ای هویت وعاملیت نومعلمان انگلیسی زبان و فارسی زبان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در کانادا و به عنوان زبان خارجی در ایران
سارا مهابادی 1397 -
توسعه حرفعه ای معلمان زبان انگلیسی از طریق کلاس معکوس
فاطمه فضلعلی 1396 -
طراحی، تدوین و پیاده سازی برنامه درسی انگلیسی برای اهداف نظامی، مطالعه موردی در بافت نظامی ایران
ابراهیم قنواتی 1396 -
آنالیز عملکرد تفاوت آیتم هایبا رویکرد رش مدلدر امتحان ورودی دانشگاه
سوده بردبار 1396 -
تاثیر دانش موضوعی بر زبان دوم در آزمون درک مطلب دانشجویان پزشکی
افسانه دهناد 1396 -
تجزیه و تحلیل مقالات مطبوعات ایرانی/غیر ایرانی در مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 An Analysis of Iranian/Non-Iranian Press Articles on Nuclear Negotiations between Iran and 5+1
حمیدرضا فرجی نژادجهرمی 1396 -
خودآزمایی در بافت ایران
گیتی افروز جوادی 1396 -
انواع فعالیتهای آموزشی پیچیدگی فعالیتها و میزان مهارت خواندن زبان آموزان
رضا باقری نویسی 1396 -
بررسی روایی یک آزمون تشخیص دانش دستوری و رابطه آن با دانش منظوری
حامد زندی 1396 -
گسترش واژه های انگلیسی زبان آموزان : بررسی نقش بارذهنی ناشی از نوع تمرین
مجید سلطانی مقدم 1396 -
اجرا و ارزیابی آموزش زبان انگلیسی معیار-محور در ایران
شادی دینی 1396 -
مطالعه تطبیقی یادگیری زبان در دو محیط کلاس معکوس و سنتی
یعقوب صالحی 1396 -
ارزیابی پویای گروهی:کاربردهای آموزشی دردرک شنیداری زبان دوم رویکرد تعاملی
کریم شعبانی امیرآباد 1396 -
الگوی پردازش خواندن متون درون شاکله با محتوای فرهنگی آشنا / ناآشنا با استفاده از دستگاه ردیاب چشمی در فراگیران زبان انگلیسی
علیرضا آتش پنجه 1396 -
روش های یادگیری ادارکی ، یادگیری خود تنظیم شده و دستاورد یادگیری زبان: موردکاوی زبان آموزان ایرانی
صدیقه نجیبی 1396 -
ساختار عاملی آزمون زبان دانشگاه تهران رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری
اکرم نیرنیا 1396 -
مهارت خواندن و درک مطلب دانشجویان پزشکی ایرانی در متون اصلی و ساده شده : بررسی نیازها و خواسته های دانشجویان
عبدالرشید خزاعی فیض آباد 1396 -
مدلی بر سواد سنجش و ارزشیابی معلمان زبان و توسعه حرفه ای"Towards a model of Language teachers assessment literacy and professional development
زهره مهماندوست 1396 -
قابلیت تغییر در شناخت معلمان تازه کار و کارآزموده: نقش مداخله راهبردی در ناحیه رشد تقریبی معلمان
مرتضی نعمت اللهی 1396 -
ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی تخصصی گردشگری در دانشگاه های ایران
اسداله شریفی 1396
پایاننامههای کارشناسیارشد
-
پیچیدگی نحوی و تنوع واژگانی در زبان گفتاری و نوشتاری استدلالی زبان آموزان سطح پیشرفته انگلیسی
زهرا تقی زاده 1403 -
پردازش عبارت های اسمی موضوع و افزوده توسط فارسی زبانان فراگیر انگلیسی
محمدحسام ربیعی 1403 -
تاثیر به کارگیری نرم افزارهای آموزش زبان در تلفن همراه بر روی مهارت صحبت کردن
نیلوفر منصوری راد 1403 -
مروری بر دیدگاه ها: تحلیل بازخورد اساتید راهنما و داوران درباره ی طرح های تحقیق، پایان نامه های ارشد و دکتری دانشجویان
سروش مومنی روچی 1402 -
نقش نوع تکلیف و فاصله گذاری بر پیچیدگی عملکرد فراگیران زبان انگلیسی در تکلیف تکرار شونده
امیر بقالی 1402 -
الگوهای عملی بازخوردی/ترمیمی مدرسان زبان انگلیسی در کلاس های آنلاین
محسن زکی 1401 -
نقش اندازه و عمق واژگانی در مهارت گفتاری زبان بیگانه در میان زبان آموزان پیشرفته
سیدایمان سادات کیائی 1401 -
“ رابطه میان دانش تدریس و خود کارآمدی مدرسان زبان انگلیسی در ایران”
عطا قادری 1401 -
" مقایسه قدرت پیش بینی فرضیه بار درگیری و تحلیل ویژگی تکنیک "
مریم احسانی خورگو 1399 -
تاثیر حافظهی کاری و ابزار نوشتار بر کیفیت متون نگارش شده انگلیسی زبان آموزان ایرانی
بهروز رسولی 1398 -
کاربرد راهبردهای یادگیری واژگان و گستره و عمق دانش واژگانی در زبان آموزان دارای قابلیت خودتنظیمی بالا و پایین
گلناز مرادی 1398 -
تاثیر حافظه ی فعال و برنامه ریزی هدفدار پیش از فعالیت بر دقت تولید حروف ربط توسط زبان آموزان مبتدی ایرانی
میکائیل صادقی سراجی 1398 -
بررسی باورها و استراتژیهای یادگیری لغت در زبان آموزان افغانستانی
حکیمه رحم علی 1398 -
The Impact of Watching Movies and Listening on Incidental Vocabulary Acquisition تاثیر تماشای فیلم و گوش کردن بریادگیری کلمات به صورت تصادفی
فاضل علائی 1397 -
بررسی مقایسه ای تمایل به برقراری ارتباط در میان زبان آموزان کرد، فارسی و ترک زبان
ئه فین علی 1397 -
Syntactic Complexity and Lexical Diversity in L1/L2 Writing of EFL Learners پیچیدگی نحوی و تنوع واژگان در زبان نوشتاری اول و دوم زبان آموزان
مائده محمدی 1397 -
آموزش زبان مبتنی بر تکلیف به واسطه بازی: در نظر گرفتن نسل جدید
مرتضی یزدانی 1397 -
بررسی تاثیر روش آموزش وارونه فعالیت محور بر مهارت گفتار در محیط آموزش زبان های خارجی: یک پژوهش ترکیبی همزمان
ایمان طایبی 1397 -
نقش عمق و حجم دانش واژگانی در بیان درخواست
منصوره دشتی خویدکی 1397 -
بررسی راهبردهای ارتباطی
الهه دارابیان 1396 -
بررسی تفکر مدرسان زبان انگلیسی از دیدگاه همکاران
رویا آقائی مطلق 1396 -
تاثیر پردازش ذهنی ناشی از تکلیف بر یادگیری انفرادی و مشارکتی واژگان: فراورده ها و فرایندها
مولا میری 1396 -
Examining the impact af personality factor ( FD/FI) on vocbulory test fovmats ( MC/cloze test)
متین جلال کمالی 1396 -
عوامل کاهنده انگیزه معلمان زبان انگلیسی
سیده سارا نیک پناه 1396 -
رابطه بین فصاحت واژگانی، سلاست زمانی و مهارت زبانی
جواد رضازاده یزدلی 1396 -
مقایسه نگرش زبان اموزان و معلمین زبان ایرانی نسبت به تصحیح اشتباهات شفاهی
فرانک زحمتکش سردوراهی 1396 -
ایستارها و دیدگاه ها نسبت به فراگیری بلاگ-محور زبان: در بافت ایران
پروین آقایی 1396 -
بازخورد خطا و صحت نوشتار: مطالعه موردی بر روی زبان آموزان سطح میانه ی ایرانی
یوسف سلیمان سالم 1396 -
فراگیری و یادداری زنجیره های فرمول وار: تاثیر بی قاعدگی و ابهام معنایی
مهدی جوان شیر 1396 -
بررسی نیازهای زبانی کارمندان اطلاعات پرواز فرود گاه بین المللی امام خمینی
لیلا فردهی 1396 -
مشخصه های معلمهای زبان موثر و با کیفیت : ثبات فکری زبان آموزان
علی اکبر دانش 1396 -
ارتباط دانش واژگان و توانش منظورشناسی در ایرانی های فراگیر زبان انگلیسی
مینا شیخ سلیمانی 1396 -
تاثیر بازخورد به وسیله رایانه برصحت نگارش فراگیران زبان انگلیسی
سپیده داغ بندان 1396 -
بررسی رویکرد تعاملی و ویگوتسکی گرایانه به ارزیابی ژویا و گروهی مهارت درک مطلب متون زبان انگلیسی
طوفان جوانشیر 1396 -
نیازهای توسعه حرفه ای معلمان ایرانی زبان انگلیسی در مقطع کودکان و بزرگسالانProfessional Development Needs of Iranian EFL Teachers of Young and Adult Learners
شکوفه مختاریان 1396 -
تاثیر پیامک در یادگیری کلمات دانشجویان سال اول رشته آموزش زبان انگلیسی
علی درخشان حصاری 1396 -
تاثیر زبان اول در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی از ادراک تا عمل
گلنار صادقیان 1396 -
بررسی موانع یادگیری زبان ورزشکاران
زهرا گل محمدی 1396 -
تاثیر دوره های تربیت معلم روی خودباوری معلمان
فرانک فرخ رو 1396 -
به کارگیری چت نوشتاری و پادکست برای ارتقای عملکرد شفاهی دانشجویان فارسی زبان ایرانی رشته زبان و ادبیات انگلیسی
فاطمه چایچیان 1396 -
ساختار عاملی ویژگی های بخش خواندن آزمون ایلتس و عملکرد آزمون دهندگان
محمد باقری 1396 -
خیال فریبنده استدلال: خوانش تاریخگرایی نوین از داستانهای استدلالی ادگار آلن پو
زهرا پناهی نائینی 1396 -
تاثیر انگیزه درونی و بیرونی بر استفاده از استراتژیهای خواندنThe Role of Intrisic and Extrinsic Motivation in Reading Strategy Use
شیوا بیستونی 1396 -
تاثیرآزمون انگلیسی ورودی دانشگاه بر تدریس معلمان انگلیسی در عراق
توانا حمدرسول 1396 -
تحقیق هویت نویسنده در زبان آموزان انگلیسی سطوح متوسط و پیشرفته ایرانی از طریق بررسی اشاره به خود
مهسا سلمان مهاجر 1396 -
پژوهشی در یادگیری تنظیم شده کلمه درمحیط فراگیری زبان انگلیسی ایرانی
سمیه حفیظی بیدگلی 1396 -
نیازهای پیشرفت حرفه ای معلمان ایرانی زبان انگلیسی
افرین سعیدیان گوابری 1396 -
تاثیر دوزبانگی بر فرآیندهای استنباط واژگانی
مجید مطیعیان 1396 -
" رابطه ی میان سبک های شناختی و تاثیر بازخورد اصلاحی رایانه ای "
نگار طاهری 1396 -
تدریس راهبردهای ارتباطی: بررسی تاثیر توانش زبانی و برون گرایی/ درون گرایی
پونه یموتی 1396 -
آزمودن نظریه بار ذهنی : نقش کارایی تکلیف بر یادگیری واژه های همجوار
الهام هادی 1396 -
بررسی راهبردهای یادگیری لغت میان فراگیران زبان های دوم INVESTIGATIONG VOCABULARY LEARNING STRAREGIES AMONG L2 LEARNERS
مهناز رضایی 1396 -
تاثیر اصالت متن های خواندن بر استفاده زبان آموزان ایرانی از راهبردهای آزمون
مهدیه بصیری راد 1396 -
بررسی وضعیت زبان تخصصی در دانشگاه های ایران از دیدگاه دانشجویان و استادان
حوراء شریعتمداری 1396 -
نیاز سنجی بر اساس وظایف شغلی جهت بکارگیری در ساخت دوره های آموزش زبان انگلیسی بانکی در ایران
محمد زرین 1396 -
تاثیر بحثهای گروهی برروی خود کارامدی فردی و جمعی دانشجو معلمان efl ایرانی
فرزاد ورزنده 1396 -
باور زبان آموزان درباره فراگیری واژگان و ارتباط آن با سطح مهارت زبانی Iranian Language Learners Beliefs about Vocabulary Learning in Different Proficiency Levels
مهدی حسینقلی 1396 -
بررسی متغیرهای پیش بینی کننده دانش واژگانی در سطوح مختلف توانش زبانی
حامد زندی 1396 -
تاثیر دانش گرامر بر درک مطلب تحت الفظی و استنباطی
پویان طاهری قزوینی 1396 -
بررسی عوامل کاهنده انگیزه دانش آموزان در یادگیری زبان دوم
زهرا قاسمی 1396 -
بررسی استراتژی های آموزش لغت بین دانش آموزان بلوچی زبان و فارسی زبان
سائمه آسکانی 1396 -
تاثیر فقدان بازخورد بازخورد غیرمتمرکز و بازخورد فزاینده بر نگارش دستوری صحیح
مریم جزایری قره باغ 1396 -
ثبات انگیزه و استرس در یادگیری زبان انگلیسی
حوریه خرمی 1396 -
تاثیرگذاری راهبردهای ارتباطی: بررسی تاثیر بکارگیری راهبردهای ارتباطی عملکرد شرکت کنندگان در آزمون مصاحبه شفاهی امتحان آیلتس
سیده سعیده حقی 1396 -
تاثیر نشان گرهای سخن بر متن های توضیحی توسط دانش آموزان غیر انگلیسی زبان
فهیمه تاج آبادی هرات 1396 -
تاثیر گذاری آموزش استراتژی های فرا شناختی مهارت گوش دادن در عملکرد نو آموزان ایرانی زبان انگلیسی در تمرین های شنیداری
سحر کرهانی شیرازی 1396 -
پایان غم انگیز حرفه تدریس: مطالعه مقایسه ای فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی در ایران
الهام اطمینان دیلمقانی زاده 1396 -
تاثیر ارزشیابی پویای کامپیوتری بر استنباط واژگانی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
مصطفی تقی زاده لنگری 1396 -
بررسی میان فرهنگی تاثیر آموزش بر استراتژی های رد کردن و شکایت کردن
آناهیتا یاراحمدی 1396 -
کمال گرایی و توانش زبانی در ایرانیان فراگیر زبان انگلیسی
فهیمه رضائیان 1396 -
رابطه بین فرسودگی شغلی معلمان زبان انگلیسی ایرانی و خودکارآمدی، دانش تدریس و مقاومت آنها
زهرا علیشاهی 1396 -
تاثیر تمرکز برنامه ریزی راهبردی روی نگارش استدلالی فراگیران متوسط و مبتدی زبان انگلیسی
جواد عابدی فیروزجایی 1396 -
تحلیل کارکرد افتراقی جنسیتی در آزمون ورودی دانشگاه های ایران با استفاده از دو روش تحلیل آماری رگرسیون لجیستیک (LR)و منتل هانزل (MH)
محمدابراهیم بانی 1396 -
تجزیه و تحلیل کارمحور نیازهای زبانی در انگلیسی برای اهداف ویژه دوره های مهندسی دانشگاه تهران
ایوب دهقان کار 1396 -
بررسی تاثیر تکرار کلمات نامعلوم و تفکر انتقادی بر استنباط معنی آنها
مرتضی نصیری 1396 -
بررسی بازخورد مدرسان ایرانی تافل و آیلتس به نگارش دانشجویان
اسداله شریفی 1396 -
نقش استراتژیهای متقاعد کننده در ایجاد رغبت در خوانندگان بررسی گفتمان تبلیغات
مهسا قنبرپور 1396 -
بررسی میان وسعت و ژرفای دانش واژگان و غنای لغوی انشای انگلیسی یادگیران ایرانی به عنوان زبان خارجی
رمضان خادمی 1396 -
رابطه بین خودباوری ، تجربه آموزشی و بینش معلمین با مهارت فکری
نفیسه صبوری پور 1396 -
تحلیل نیازهای زبان انگلیسی دانشجویان مهندسی برق: گامی به سوی اشتغال پذیری
سمیرا کاظم پوریان ممقانی 1396 -
تاثیر آشنایی با موضوع و برجسته کردن لغات بر یادگیری و یاد آوری کلمات نشان دار شده در متن
خلیل چاهیان بروجنی 1396 -
نگاهی دوباره به استنباط معانی از متن: بررسی تاثیر کارآیی خواندنف عمق دانش زبانی و منابع دانش
مجید سلطانی مقدم 1396 -
ارزیابی سطح آگاهی زبان آموزان از منظورشناسی زبان خارجی در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی: آموزش تشریحی و تلویحی
شادی دینی 1396 -
بررسی کارکرد افتراقی سوال در آزمون سراسری گروه زبانهای خارجی ورودی دانشگاههای ایران: تاثیر دانش پیشین
فاطمه بنائی قهرودی 1396 -
تاثیر سن و سطح زبانی بر نگرش زبان آموزان و معلمان زبان ایرانی نسبت به دریافت بازخورد شفاهی از معلمان و همکلاسی ها
سجاد سپهری نیا 1396 -
تاثیر محیط کلاس بر تمایل به برقراری ارتباط و اضطراب در زبان خارجی میان فراگیران زن و مرد زبان انگلیسی ایرانی
ملیحه تولیت 1396 -
رابطه بین استراتژیهای یادگیری لغت و اسلوبهای یادگیری میان زبان آموزان افغانستانی با سطح پیشرفته
زینب نظم علی 1396 -
همگرایی دیدگاه ها و عملکرد مدرسان غیربومی زبان در تدریس گرامر
مرتضی نعمت اللهی 1396 -
پیچیدگی شناختی تکلیف و عملکرد نوشتاری در زبان دوم:
سیدرضا معراجی 1396 -
تاثیر بازخورد اصلاحی بر اشکالات تلفظی زبان انگلیسی در زبان آموزان به عنوان زبان خارجی
لیلا مهرتاش 1396 -
ارزیابی اساتید از نگاه دانشجویان: بررسی الگوی پنهان جنسیتی
پریسا زارع 1396