پروفایل اساتید - ffll- دانشکده زبانها و ادبیات خارجی
استاد
تاریخ بهروزرسانی: 1403/09/14
حمیده معرفت
دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی / زبان و ادبیات انگلیسی
رساله های دکتری
-
دانش ضمنی و صریح فراگیران زبان دوم و نقش ویژگی های طراحی آزمون: بینشی از منظر مغزنگاری الکتریکی، زمان واکنش و صحت پاسخ ها
سپیده مهرآئین 1403 -
رفع ابهام بندهای موصولی در زبان اول و دوم: بررسی نظام مند و فراتحلیل یافته ها
کریم وفائی سرشت 1402 -
ابهام زدایی عبارات موصولی مبهم در زبان اول و دوم: آیا راهبردهای پردازشی از زبانی به زبان دیگر منتقل می شوند؟
بهاره فرضی زاده اوانسر 1397 -
جا به جایی گروه اسمی سنگین در فارسی به عنوان زبان اول و انگلیسی به عنوان زبان دوم: دادههای درون نگرانه در مقابل دادههای تجربی
مصطفی مهدی زاده ولوکلایی 1396 -
گامی به سوی عینیت بخشیدن ارزیابی نوشتار
معصومه احمدی شیرازی 1396 -
بررسی عوامل موثر بر درک متن و ارائه الگوی آموزش درک خوانداری
معصومه نجفی پازکی 1396 -
توسعه توانش منظورشناختی زبان دوم: بررسی مقایسه ای تدریس داده محور با تولید محور و تقسیم بندی فردی با گروهی
علی عرب مفرد 1396 -
تاثیر گونههای مختلف ارائهی واژهنامه زبان اول بر رفتار واژهیابی،درک مطلب، و یادگیری واژگان زبان دوم از منظر بار شناختی
فرید ناصریه 1396 -
تاثیر دراز مدت انواع تصحیحات نوشتاری بر ساختارهای دستوری با درجات متفاوت پیچیدگی
احسن پاشازاده 1396 -
ارزشیابی پلکانی: روشی نو به منظور حصول اطمینان از التزام فراگیران به اصطلاحات پیشنهادی استاد در نگارش به زبان دوم
مسعود عزیزی 1396 -
تکیه گاه سازی متقارن و نامتقارن در همنشینی های نوشتاری زبان دوم دارای ارزش ارتباطی زیاد و کم در واژه یابی وب-محور
افسانه سعیداختر 1396 -
اعتبار سازه آزمون بسندگی زبان دانشگاه تهران: رویکرد چند بعدی
محمد صالحی 1396
پایاننامههای کارشناسیارشد
-
پردازش عبارت های اسمی موضوع و افزوده توسط فارسی زبانان فراگیر انگلیسی
محمدحسام ربیعی 1403 -
پردازش کلمات سه تکواژی غیرمبهم توسط فارسی زبانان فراگیر انگلیسی به عنوان زبان خارجی
محمدرضا جعفری 1402 -
شفافیت روش در پژوهش های کمی زبان دوم: بررسی مجلات علمی- پژوهشی زبان شناسی کاربردی در ایران
رعنا رحیمی 1401 -
ابهام زدایی بندهای موصولی مبهم و اصل " پرهیز از ابهام" گرایس
زینب علی پور 1401 -
واکاوی مرجع ضمایر در زبان دوم: نقش ظرفیت حافظه ی فعال، جایگاه نحوی، و اطلاعات معنایی
مبین مرادی 1401 -
تاثیرطول بند موصولی بر رفع ابهام بندهای موصولی مبهم در زبان اول و دوم
ژاسمن یزدانی 1401 -
رفع ابهام عبارات موصولی مبهم: نقش ویژگیهای فردی فراگیران زبان دوم
مهدی شریعت 1397 -
رفع ابهام بندهای موصولی مبهم توسط فراگیران انگلیسی به عنوان زبان دوم: اثر ظرفیت حافظه فعال و نشانههای گفتمان
احسان سلیمانی دهنه سری 1397 -
دانش صریح و ضمنی: شاهدی بر دانش خودکار و نقش دشواری ساختار
سپیده مهرآئین 1397 -
فراگیری عبارات موصلی انگلیسی توسط فراگیران بزرگشال فارسی زبان: نقش ضمایر تکرار
الیاس عبدالله نژاد 1396 -
مرجع یابی ضمایر انگلیسی توسط گویشوران فارسی فراگیر انگلیسی
مهیار نخعی 1396 -
تاثیر درازمدت بازخورد دستوری نوشتاری بر فراگیری حروف تعریف زبان آموزان
احسن پاشازاده 1396 -
تحلیل نوع ساختاری چکیده مقالات علمی -پژوهشی بین فرهنگی
شیرین محمدزاده 1396 -
بازخوردمتقابل در بافت کلاسی زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی: تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت بر دقت دستوری
علیرضا زارع الانق 1396 -
محدودیت ضمیر آشکار: جهانی بودن و تاثیر بین زبانی
ایمان شیدایی بغداده 1396 -
تدریس هم آیی ها در زبان انگلیسی: بازخورد نوشتاری و تعاملی
سعید زاهد 1396 -
آموزش واژگان زبان دوم به کودکان فارسی زبان از طریق ایجاد ارتباط معنایی
سارا شریف موسوی 1396 -
دستور زبان جهانی و تفسیر ضمایر انعکاسی فارسی در زبان دوم
منا سلطانی 1396 -
نقش مولفه معنایی جانداری در پردازش بندهای موصولی مفعولی در زبان فارسی
احسان هادی پورفرد 1396 -
تاثیر پردازش ذهنی ناشی از تکلیف بر یادگیری انفرادی و مشارکتی واژگان: فراورده ها و فرایندها
مولا میری 1396 -
بررسی دسترسی فراگیران زبان دوم به دستور جهانی، با تکیه بر شواهد اثر که - رد
زهرا احسانی کلاریجانی 1396 -
رابطه ی میان برداشت دانشجویان ایرانی زبان خارجی انگلیسی از خودمحوری، میزان خودمحوری آنها و توانمندیشان در زبان انگلیسی
مریم اقلامی اصل 1396 -
اضمحلال واژگان زبان خارجی: داده هایی از فارسی زبان های فراگیر انگلیسی
سیدمحمدمهدی بهرامی 1396 -
نحوه رفع ابهام جملاتی با گروه حرف اضافه مبهم توسط فراگیران زبان دوم
هادی مقصود 1396 -
پردازش ضمایر انعکاسی و ضمایر توسط کودکان فارسی زبان در زبان دوم
سارا پروانه زاده اصفهانی 1396 -
نقش حافظه کوتاه مدت و توانش زبانی در تفسیر بندهای موصولی مبهم توسط فارسی زبانان فراگیر انگلیسی
حمیدرضا شیخ الملوکی 1396 -
ابهام زدایی جملات موصولی مبهم در زبان دوم: نقش معنا
اسکندر صمدی 1396 -
فراگیری بندهای موصولی در زبان فارسی محدویت های چندگانه
رامین رحمنی 1396 -
تاثیر معنا در تفسیر جملات موصولی مبهم
ارمیدات مقدسیان 1396 -
فرآیند تولید زبان: قابلیت دسترسی مفهومی در مقابل محوریت تفسیری
حسین کریمی 1396