حمیده معرفت

استاد

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/09/14

حمیده معرفت

دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی / زبان‌ و ادبیات انگلیسی‌

رساله های دکتری

  1. دانش ضمنی و صریح فراگیران زبان دوم و نقش ویژگی های طراحی آزمون: بینشی از منظر مغزنگاری الکتریکی، زمان واکنش و صحت پاسخ ها
    سپیده مهرآئین 1403
  2. رفع ابهام بندهای موصولی در زبان اول و دوم: بررسی نظام مند و فراتحلیل یافته ها
    کریم وفائی سرشت 1402
  3. ابهام زدایی عبارات موصولی مبهم در زبان اول و دوم: آیا راهبردهای پردازشی از زبانی به زبان دیگر منتقل می شوند؟
    بهاره فرضی زاده اوانسر 1397
  4. جا به جایی گروه اسمی سنگین در فارسی به عنوان زبان اول و انگلیسی به عنوان زبان دوم: داده‌های درون نگرانه در مقابل داده‌های تجربی
    مصطفی مهدی زاده ولوکلایی 1396
  5. گامی به سوی عینیت بخشیدن ارزیابی نوشتار
    معصومه احمدی شیرازی 1396
  6. بررسی عوامل موثر بر درک متن و ارائه الگوی آموزش درک خوانداری
    معصومه نجفی پازکی 1396
  7. توسعه توانش منظورشناختی زبان دوم: بررسی مقایسه ای تدریس داده محور با تولید محور و تقسیم بندی فردی با گروهی
    علی عرب مفرد 1396
  8. تاثیر گونه‌های مختلف ارائه‌ی واژه‌نامه زبان اول بر رفتار واژه‌یابی،درک مطلب، و یادگیری واژگان زبان دوم از منظر بار شناختی
    فرید ناصریه 1396
  9. تاثیر دراز مدت انواع تصحیحات نوشتاری بر ساختارهای دستوری با درجات متفاوت پیچیدگی
    احسن پاشازاده 1396
  10. ارزشیابی پلکانی: روشی نو به منظور حصول اطمینان از التزام فراگیران به اصطلاحات پیشنهادی استاد در نگارش به زبان دوم
    مسعود عزیزی 1396
  11. تکیه گاه سازی متقارن و نامتقارن در همنشینی های نوشتاری زبان دوم دارای ارزش ارتباطی زیاد و کم در واژه یابی وب-محور
    افسانه سعیداختر 1396
  12. اعتبار سازه آزمون بسندگی زبان دانشگاه تهران: رویکرد چند بعدی
    محمد صالحی 1396

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. پردازش عبارت های اسمی موضوع و افزوده توسط فارسی زبانان فراگیر انگلیسی
    محمدحسام ربیعی 1403
  2. پردازش کلمات سه تکواژی غیرمبهم توسط فارسی زبانان فراگیر انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    محمدرضا جعفری 1402
  3. شفافیت روش در پژوهش های کمی زبان دوم: بررسی مجلات علمی- پژوهشی زبان شناسی کاربردی در ایران
    رعنا رحیمی 1401
  4. ابهام زدایی بندهای موصولی مبهم و اصل " پرهیز از ابهام" گرایس
    زینب علی پور 1401
  5. واکاوی مرجع ضمایر در زبان دوم: نقش ظرفیت حافظه ی فعال، جایگاه نحوی، و اطلاعات معنایی
    مبین مرادی 1401
  6. تاثیرطول بند موصولی بر رفع ابهام بندهای موصولی مبهم در زبان اول و دوم
    ژاسمن یزدانی 1401
  7. رفع ابهام عبارات موصولی مبهم: نقش ویژگی‌های فردی فراگیران زبان دوم
    مهدی شریعت 1397
  8. رفع ابهام بندهای موصولی مبهم توسط فراگیران انگلیسی به عنوان زبان دوم: اثر ظرفیت حافظه فعال و نشانه‌های گفتمان
    احسان سلیمانی دهنه سری 1397
  9. دانش صریح و ضمنی: شاهدی بر دانش خودکار و نقش دشواری ساختار
    سپیده مهرآئین 1397
  10. فراگیری عبارات موصلی انگلیسی توسط فراگیران بزرگشال فارسی زبان: نقش ضمایر تکرار
    الیاس عبدالله نژاد 1396
  11. مرجع یابی ضمایر انگلیسی توسط گویشوران فارسی فراگیر انگلیسی
    مهیار نخعی 1396
  12. تاثیر درازمدت بازخورد دستوری نوشتاری بر فراگیری حروف تعریف زبان آموزان
    احسن پاشازاده 1396
  13. تحلیل نوع ساختاری چکیده مقالات علمی -پژوهشی بین فرهنگی
    شیرین محمدزاده 1396
  14. بازخوردمتقابل در بافت کلاسی زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی: تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت بر دقت دستوری
    علیرضا زارع الانق 1396
  15. محدودیت ضمیر آشکار: جهانی بودن و تاثیر بین زبانی
    ایمان شیدایی بغداده 1396
  16. تدریس هم آیی ها در زبان انگلیسی: بازخورد نوشتاری و تعاملی
    سعید زاهد 1396
  17. آموزش واژگان زبان دوم به کودکان فارسی زبان از طریق ایجاد ارتباط معنایی
    سارا شریف موسوی 1396
  18. دستور زبان جهانی و تفسیر ضمایر انعکاسی فارسی در زبان دوم
    منا سلطانی 1396
  19. نقش مولفه معنایی جانداری در پردازش بندهای موصولی مفعولی در زبان فارسی
    احسان هادی پورفرد 1396
  20. تاثیر پردازش ذهنی ناشی از تکلیف بر یادگیری انفرادی و مشارکتی واژگان: فراورده ها و فرایندها
    مولا میری 1396
  21. بررسی دسترسی فراگیران زبان دوم به دستور جهانی، با تکیه بر شواهد اثر که - رد
    زهرا احسانی کلاریجانی 1396
  22. رابطه ی میان برداشت دانشجویان ایرانی زبان خارجی انگلیسی از خودمحوری، میزان خودمحوری آنها و توانمندیشان در زبان انگلیسی
    مریم اقلامی اصل 1396
  23. اضمحلال واژگان زبان خارجی: داده هایی از فارسی زبان های فراگیر انگلیسی
    سیدمحمدمهدی بهرامی 1396
  24. نحوه رفع ابهام جملاتی با گروه حرف اضافه مبهم توسط فراگیران زبان دوم
    هادی مقصود 1396
  25. پردازش ضمایر انعکاسی و ضمایر توسط کودکان فارسی زبان در زبان دوم
    سارا پروانه زاده اصفهانی 1396
  26. نقش حافظه کوتاه مدت و توانش زبانی در تفسیر بندهای موصولی مبهم توسط فارسی زبانان فراگیر انگلیسی
    حمیدرضا شیخ الملوکی 1396
  27. ابهام زدایی جملات موصولی مبهم در زبان دوم: نقش معنا
    اسکندر صمدی 1396
  28. فراگیری بندهای موصولی در زبان فارسی محدویت های چندگانه
    رامین رحمنی 1396
  29. تاثیر معنا در تفسیر جملات موصولی مبهم
    ارمیدات مقدسیان 1396
  30. فرآیند تولید زبان: قابلیت دسترسی مفهومی در مقابل محوریت تفسیری
    حسین کریمی 1396